Meer leads
Meer waardevolle leads genereren? Dat is een doel van veel ondernemers. Want meer leads betekent groei. Helaas gaat dit niet vanzelf. Genoeg verkeer naar jouw website trekken en de doelgroep tot actie aanzetten vergt aandacht en een sterke strategie. Ontdek hoe je met de inzet van online marketing kwalitatief betere leads kunt genereren. Wij helpen graag bij het genereren van waardevolle leads door middel van doelgerichte en bewezen leadgeneratie strategieën

Henok Jouw marketing specialist
"Leads genereren gaat niet alleen om het verzamelen van contactgegevens, maar om het bouwen van relaties. Het draait om waarde bieden, problemen oplossen en vertrouwen opbouwen bij potentiële klanten."















































Ontdek hoe wij jouw websiteverkeer omzetten in waardevolle leads
Onze experts helpen je verder om online te groeien en meer leads te genereren









Een nulmeting voor meer leads is de initiële evaluatie van de huidige online prestaties van een website voordat optimalisaties worden doorgevoerd of er geadverteerd wordt. Dit omvat het vastleggen van zoekmachineposities, verkeer en leads uit eerdere marketinginspanningen. De nulmeting dient als een meetpunt waarmee de effectiviteit van latere marketing inspanningen kan worden gemeten. Het helpt om gerichte verbeteringen te identificeren om meer leads te genereren.
Voordat we beginnen met het genereren van meer leads, moet je een diepgaand begrip hebben van je doelgroep. Wie zijn de ideale klanten die je wil bereiken? Wat zijn hun behoeften, interesses en pijnpunten? Het begrijpen van je doelgroep stelt je in staat om gerichte marketinginspanningen te leveren.
Een markt- en concurrentieanalyse is essentieel voor het nemen van beslissingen en het ontwikkelen van een online marketingstrategie. Op deze manier kunnen we huidige marktomstandigheden begrijpen, de behoeften van klanten identificeren en de activiteiten van concurrenten analyseren. Hierop kunnen wij inspelen, zodat we meer leads kunnen genereren.
Op basis van de bovenstaande analyse maken wij een online marketing strategie op maat die bij de behoeften en doelen van jouw bedrijf past. Dit leggen we aan je voor en samen werken we de details uit. In de volgende punten leggen we uit hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen om meer leads te genereren.
We analyseren jouw website en bepalen of er optimalisatie nodig is. Een website die een hoge gebruikservaring heeft, trekt namelijk meer verkeer aan waardoor de kans op leads hoger is. Wij optimaliseren je website zodat de website snel laadt, mobielvriendelijk is en een duidelijke website structuur heeft.
Het creëren van aantrekkelijke en boeiende content is belangrijk voor het aantrekken van de doelgroep. Onze foto- en videograaf maakt pakkende foto’s en video’s en onze designer zorgt voor aantrekkelijke visuals. Door content van hoge kwaliteit te delen, versterken we jouw online aanwezigheid.
Soms is er een directe aanpak nodig om jouw bereik te vergroten. We zetten platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn in om je bedrijf onder de aandacht te brengen door middel van advertenties. Met opvallende en boeiende content zorgen we voor meer leads.
Met behulp van Google Ads zetten we betaalde advertenties in om jouw bereik te vergroten. Wil je bovenaan in de zoekresultaten van Google staan? Dan zetten wij Google Search (SEA) in om meer verkeer naar jouw website te leiden. Daarnaast kunnen wij Google Shopping en Google Display inzetten. Dit is een sterke manier van adverteren voor het genereren van meer leads.
Het doel is niet alleen om meer leads te genereren, maar ook om jouw conversieratio te verhogen. We geloven in meetbare resultaten en houden voortdurend de prestaties van onze strategieën bij om te zorgen dat ze optimaal presteren en bijdragen aan jouw zakelijke groei.
Bedrijven die wij laten groeien


Prostairs Traprenovatie
Bekijk de website van ProStairs-
900 leads per maand
-
Groei in aantal leads 450%
-
40% daling in kosten per conversie
"Na de corona periode zagen we een aanzienlijke daling in onze maandelijkse aantal leads. Dankzij onze samenwerking met Purple Media is het aantal leads enorm gestegen van 200 naar 900 leads per maand. In slechts twee jaar tijd hebben we een groei van 450% doorgemaakt.”


Hartog Containers
Bekijk de website van Hartog Containers-
Al 7 jaar lang 40% jaarlijkse groei
-
Conversie ratio: 5%
-
Organisch verkeer: groei 500%
“In het verleden waren we afhankelijk van externe partijen om onze containers te plaatsen. Tegenwoordig zijn we helemaal onafhankelijk met een eigen webshop, die door onze langdurige en succesvolle samenwerking met Purple Media gemiddeld 40% meer transacties per jaar realiseert! ”

Coolpack
Bekijk de website van Coolpack-
Aantal zoekwoorden in de top 10 van 20 naar 250
-
Organische verkeer 600 naar 2700 per maand
-
Leads van 5 naar 50 per maand
“Het online vinden van nieuwe B2B klanten is altijd een uitdaging geweest, maar dankzij het op maat gemaakte plan van Purple Media hebben we de perfecte oplossing die aansluit bij onze behoeften. Sinds onze samenwerking zijn onze organische posities enorm verbeterd, waarbij veel zoekwoorden op positie 1 scoren. Dit heeft ons op lange termijn al veel strategisch voordeel opgeleverd ten opzichte van onze concurrenten.”
Waarom investeren in meer leads?
Wie wil er nou niet meer leads? Investeer in online marketing en ontdek hoe jouw bedrijf waardevolle leads aantrekt en groeit.
- Leads zijn potentiële klanten die interesse hebben getoond in je producten of diensten. Het aantrekken van meer leads vergroot de kans op het aantrekken van nieuwe klanten.
- Leads zijn vaak het begin van het verkoopproces. Door te investeren in het genereren van leads, vergroot je de kans op conversie en verhoog je jouw omzet.
- Effectieve leads leiden tot een hogere return on investment (ROI) voor je marketinginspanningen. Door gericht te werken maak je effectief gebruik van het marketingbudget.

Veel gestelde vragen over meer leads
Een lead is een potentiële klant die interesse heeft getoond in de producten of diensten van een bedrijf, vaak door het achterlaten van contactgegevens. Het doel is om van een lead een klant te maken, door gerichte marketing in te zetten.
Leads kunnen worden gegenereerd via verschillende marketingkanalen, zoals websites, sociale media, e-mailmarketing, pay-per-click (PPC) advertenties, evenementen en meer. Het gebruik van zogenoemde leadmagneten, zoals gratis downloads of proefperiodes, is ook een veelgebruikte strategie.
Leads zijn belangrijk voor bedrijfsgroei, omdat ze potentiële klanten vertegenwoordigen die al interesse hebben getoond in de producten of diensten van het bedrijf. Het omzetten van leads in daadwerkelijke klanten is belangrijk voor het uitbreiden van het klantenbestand en het vergroten van de omzet. Bovendien stellen leads bedrijven in staat om hun marketinginspanningen efficiënter te richten, waardoor gerichte benaderingen mogelijk zijn in plaats van brede campagnes. Op deze manier dragen leads bij aan het succes en de groei van een bedrijf door de omzetting van potentiële interesse naar concrete zakelijke kansen.
Om leads om te zetten in klanten, moet je eerst hun aandacht vasthouden. Dit doe je door hen nuttige informatie en oplossingen te bieden die aansluiten bij hun behoeften. Vervolgens bouw je vertrouwen op door regelmatig met hen te communiceren en hen aan te moedigen om actie te ondernemen, zoals een aankoop doen of zich inschrijven voor je diensten. Ten slotte is het belangrijk om leads over de streep te trekken en ze om te zetten in betalende klanten.
Leads worden opgevolgd door middel van lead nurturing, waarbij waardevolle informatie wordt verstrekt om de interesse van de lead te behouden en hen te begeleiden door het aankoopproces en hen tot aankoop aan te zetten. Dit kan via e-mails, telefoongesprekken, of andere communicatiemiddelen.
- Doelgericht targeten
- Omzet verhoging
- Grotere naamsbekendheid
- Langetermijn rendement
