KWPN
Royal Dutch Sport Horse
Samen
Slim
Online

introductie
Het KWPN (Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland) is de Nederlandse fokkerij-organisatie voor spring- en dressuurpaarden, tuigpaarden en Gelderse paarden. Met circa 20.000 leden en circa 11.000 veulens per jaar, is het KWPN een van de grootste sportpaardenstamboeken ter wereld.
uitdaging
Het creëren van aandacht
Het bereiken van de juiste geïnteresseerde
De KWPN veilingen zijn inmiddels een vast begrip en blijken een heuse succesformule. Veel fokkers zijn geholpen met de afzet van hun veulens, jonge paarden en drachtige merries en meer dan de helft van de verkochte veulens/paarden gaat een toekomst tegemoet in het buitenland. Doel van het KWPN is om KWPN-leden te helpen met de afzet van hun paarden. Aan Purple Media is gevraagd om de online bekendheid van deze veilingen te vergroten.
inzicht
Ken je doelgroep
Als je de markt en de doelgroep kent, staat niets je in de weg
Op basis van verschillende strategische sessies met ons online marketing team zijn we tot de kern van de KWPN veilingen gekomen. Het vinden het in kaart brengen van de (internationale) doelgroepen, de juiste kanaal keuze en het creëren van aantrekkelijke content.
idee
Internationale benadering
Vandaag de dag weet je als snel of iets werkt
Het succes van deze veilingen? Transparantie, de KWPN-inspecteur die alle veilingveulens of -paarden heeft beoordeeld en de veterinaire check. Daarnaast staat de KWPN-inspecteur de potentiële klanten graag te woord als zij specifieke vragen hebben over de collectie. Deze boodschap brengen we over in de veiling advertenties met de herkenbare KWPN styling hierin verwerkt.








uitwerking
De veiling Ads
Geïnteresseerden naar de veilingen trekken
De basis van elke campagne uit een gedegen Google Search campagne waarbij de KWPN veiling te vinden is in alle belangrijke afzetlanden. Deze wordt ondersteund door een Google Display campagne en YouTube campagne. Om goed op te vallen met veilingen hebben we ook ingezet op diverse social media kanalen, deze advertenties laten in één oogopslag zien wat het doel is, geven een duidelijke call-to-action en brengen echt het KWPN gevoel over. Daarbij gebruiken we de begeleidende teksten om de voordelen van de veiling te benadrukken.
resultaat
Wij zijn erg trotst over de samenwerking tussen Purple Media en KWPN. Wij hebben hun echt kunnen helpen om de veilingen zichtbaar te maken bij potentieel geïnteresseerden. Met succesvolle online marketing campagnes via Google, YouTube, Facebook & Instagram.
