Skip to content

Instagram Reels: dé manier om te groeien!

Instagram Reels: dé manier om te groeien!

Waarom jij Instagram Reels moét gebruiken!

Zoals we allemaal al weten doen video’s het goed op social media platforms als Instagram en Tiktok. Op deze manier kun je je verhaal extra goed overbrengen, door bijvoorbeeld te praten of een bijpassend muziekje af te spelen. Dit geeft de kijkers het idee dat ze er echt ‘bij zijn’. Maar wist je dat je met Instagram Reels in het speciale algoritme terecht kunt komen? Het is dan ook een perfecte manier om te groeien!

 

Mensen bereiken buiten je eigen volgers

Met het plaatsen van een Reel is de kans groter dat je viraal gaat en dat je mensen bereikt buiten je eigen volgers. Misschien doe je het zelf ook wel; scrollen door Reels van accounts die je niet volgt. Je bent niet de enige, want de meeste socialmedia-gebruikers kijken tegenwoordig meer naar video’s dan naar foto’s. Dit wordt dan ook extra gepusht door Instagram. Voorheen was het algoritme gebaseerd op wat jij en je vrienden leuk vonden, maar nu is het verschoven op een interesse gebaseerde verdeling.

 

Reels delen is populair

Een van de belangrijkste engagements is delen. Meta maakt bekend dat Reels op dit moment het meest worden gedeeld via DM’s op Instagram. Hierdoor hebben Reels dan ook meer bereik.

 

Pushen van Reels

Instagram geeft Reels vaak een ‘extra zetje’ om in het speciale algoritme terecht te komen. Door het pushen van Reels kun je het best gebruikmaken van dit extra zetje. Volgens Instagram hebben er een aantal factoren invloed op het pushen van Reels. Allereerst ‘wie’, als je de inhoud van iemands posts vaker liked, is de kans groter dat je content van diegene in je feed ziet verschijnen. Ook ‘wat’ de inhoud is, is van invloed. Stel; je volgt veel recepten pagina’s, dan is de kans groot dat je dit veel ziet terugkomen in je feed.  Als laatst is ‘wanneer’ je het bericht plaatst ook een signaal om je Reel te pushen.

 

Creëer interactie

Voor een succesvolle Reel is interactie heel belangrijk. Interactieve elementen zijn bijvoorbeeld het afkijken van de video, liken, commenten, opslaan en doorsturen. Al deze elementen tellen mee met het bereik van je Reel.

 

Het doorsturen weegt ‘zwaarder’ dan een like. Wanneer je wilt dat je Reel wordt doorgestuurd moet je emotie veroorzaken bij de kijker en hem bijvoorbeeld laten lachen, verbazen of boos worden. Of het verhaal moet herkenbaar zijn voor de kijker. Als laatst is het een must om af te sluiten met een call-to-action. Zoals ‘sla op voor later’ of ‘laat een reactie achter’.

Content tips

– Breng één hoofdboodschap over

– Maak mensen nieuwsgierig

– Zorg dat de snelheid van de video past bij jouw doelgroep

– Houdt het persoonlijk

– Blijf consistent

– Reageer op reacties

– Volg trends

– Content ideeën: stopmotion, POV’s, how to, before + after, behind the scenes, tips, dag in het leven van, sneak peak, nieuw product laten zien, FAQ’s beantwoorden.

 

Dus het belang van het maken van Reels is groot, doordat het een bijdrage kan leveren aan jouw bereik! Nu kun jij aan de slag met het maken van effectieve Reels en kun jij je online aanwezigheid laten groeien!

 

Heb je toch nog vragen naar aanleiding van dit blog? Wij bij Purple Media helpen je graag verder!

Isabella

Terlouw

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉