Meer klanten
Ben je altijd op zoek naar nieuwe klanten en wil je online marketing inzetten voor consistente groei? Of maak je al gebruik van de verschillende online marketing strategieën zoals organische zoekresultaten, advertenties of socials, maar ben je niet tevreden over het resultaat? Met onze aanpak hebben wij al tal van bedrijven geholpen om hun groei doelstellingen te realiseren.

Henok Jouw marketing specialist
Één van de belangrijkste KPI’s bij een goede groei strategie is je cost per acquisition. Groei is namelijk alleen wenselijk wanneer het ook rendabel is.















































Hoe wij ervoor zorgen dat jij meer klanten bereikt
Onze experts helpen je verder om online meer klanten te bereiken






Een nulmeting voor zichtbaarheid is de initiële evaluatie van de huidige online prestaties van een website voordat optimalisaties worden doorgevoerd of er geadverteerd wordt. Dit omvat het vastleggen van zoekmachineposities, verkeer en trefwoordrangschikkingen. De nulmeting dient als een benchmark waarmee de effectiviteit van latere zichtbaarheid-inspanningen kan worden gemeten. Het helpt om gerichte verbeteringen te identificeren om de online zichtbaarheid en rangschikkingen te verbeteren. Kortom, het is de eerste stap naar een succesvolle strategie voor online zichtbaarheid en het vergroten van een klantenbestand.
Voordat je begint met het vergroten van je klantenbestand, moet je een diepgaand begrip hebben van je doelgroep. Wie zijn je ideale klanten? Wat zijn hun behoeften, interesses en pijnpunten? Het begrijpen van je doelgroep stelt je in staat om gerichte marketinginspanningen te leveren.
Een markt- en concurrentieanalyse is essentieel voor het nemen van beslissingen en het ontwikkelen van een online marketingstrategie. Op deze manier kunnen we huidige marktomstandigheden begrijpen, de behoeften van klanten identificeren en de activiteiten van concurrenten analyseren. Hierop kunnen wij inspelen, zodat we jouw klantenbestand vergroten. Het vergroten van je klantenbestand is een doorlopend proces. Het vereist consistentie, geduld en de bereidheid om te leren en aan te passen aan de veranderende behoeften van de doelgroep en de markt.
Op basis van de bovenstaande analyse maken wij een online marketing strategie op maat die bij de behoeften en doelen van jouw bedrijf past. Dit leggen we aan je voor en samen werken we de details uit.
Is het voorstel goedgekeurd? Dan is het nu tijd voor actie! Dit is het moment waarop de plannen en strategieën die zorgvuldig zijn ontwikkeld, tot leven komen en worden omgezet in concrete acties en resultaten.
Bedrijven die wij laten groeien

Prostairs Traprenovatie
Bekijk de website van ProStairs-
900 leads per maand
-
Groei in aantal leads 450%
-
40% daling in kosten per conversie
"Na de corona periode zagen we een aanzienlijke daling in onze maandelijkse aantal leads. Dankzij onze samenwerking met Purple Media is het aantal leads enorm gestegen van 200 naar 900 leads per maand. In slechts twee jaar tijd hebben we een groei van 450% doorgemaakt.”

Hartog Containers
Bekijk de website van Hartog Containers-
Al 7 jaar lang 40% jaarlijkse groei
-
Conversie ratio: 5%
-
Organisch verkeer: groei 500%
“In het verleden waren we afhankelijk van externe partijen om onze containers te plaatsen. Tegenwoordig zijn we helemaal onafhankelijk met een eigen webshop, die door onze langdurige en succesvolle samenwerking met Purple Media gemiddeld 40% meer transacties per jaar realiseert! ”

Coolpack
Bekijk de website van Coolpack-
Aantal zoekwoorden in de top 10 van 20 naar 250
-
Organische verkeer 600 naar 2700 per maand
-
Leads van 5 naar 50 per maand
“Het online vinden van nieuwe B2B klanten is altijd een uitdaging geweest, maar dankzij het op maat gemaakte plan van Purple Media hebben we de perfecte oplossing die aansluit bij onze behoeften. Sinds onze samenwerking zijn onze organische posities enorm verbeterd, waarbij veel zoekwoorden op positie 1 scoren. Dit heeft ons op lange termijn al veel strategisch voordeel opgeleverd ten opzichte van onze concurrenten.”
Waarom online marketing inzetten?
In de huidige markt is online aanwezigheid essentieel voor het bereiken van nieuwe klanten. Een aantal redenen waarom het het waard is om te investeren in je online marketing:
Meer klanten betekent meer dan alleen meer omzet. Het betekent ook een groter draagvlak en meer naamsbekendheid.
De digitale wereld blijft groeien, en online marketing blijft cruciaal voor zakelijk succes in de toekomst. Investeren in een effectieve online marketing strategie is een investering in de langetermijngroei en duurzaamheid van het bedrijf.

Veel gestelde vragen over online marketing
De combinatie van SEO en SEA zorgt ervoor dat jouw bedrijf een hoge positie in de Google zoekresultaten krijgt, waardoor er meer verkeer naar jouw website gestuurd wordt. Hierdoor komen klanten ook sneller naar jouw website. Door hiernaast SMA in te zetten, bereik je ook de groep klanten die niet actief op zoek is naar jouw product of dienst doordat zij jouw bedrijf tegenkomen op social media. Deze drie strategieën leiden niet één op één tot meer klanten, maar zijn een belangrijk onderdeel in het verkrijgen hiervan.
Klantenloyaliteit kan worden opgebouwd door goede klantenservice, het bieden van kwalitatief goede producten of diensten, regelmatige communicatie met klanten en beloningen (bijvoorbeeld korting) voor trouwe klanten.
SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ oftewel zoekmachineoptimalisatie. Het is een verzameling van technieken en strategieën die worden toegepast om de zichtbaarheid en vindbaarheid van een website of webpagina te verbeteren in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van zoekmachines.
SEA, oftewel Search Engine Advertising, is een vorm van online adverteren waarbij bedrijven betaalde advertenties weergeven in zoekmachines. Deze advertenties worden bovenaan of onderaan de organische zoekresultaten getoond wanneer gebruikers relevante zoektermen invoeren.
Ja, dat kan! SMA staat voor Social Media Advertising, een vorm van online adverteren waarbij je adverteert via social media kanalen, zoals Instagram, Facebook of LinkedIn. Met de inzet van social media advertising kun jij jouw content onder de aandacht brengen bij relevant publiek, je naamsbekendheid vergroten en uiteindelijk nieuwe fans creëren. En natuurlijk niet te vergeten: je omzet verhogen.
- Doelgericht targeten
- Je groei in eigen hand
- Grotere naamsbekendheid
- Langetermijn rendement
