Skip to content

Data & Analytics

Data en analytics zijn de basis voor succesvolle marketingcampagnes. Met de juiste gegevens in handen, kunnen we waardevolle inzichten verkrijgen die jouw bedrijf online succesvol kunnen maken. Door trends te identificeren en patronen te analyseren kunnen we strategische beslissingen nemen om jouw marketingstrategie te verfijnen en te verbeteren. Ons team is gespecialiseerd in het verzamelen en analyseren van gegevens van verschillende kanalen. Of het nu gaat om websiteverkeer, sociale media-interacties of e-mail marketing, we halen relevante gegevens naar boven om een duidelijk beeld te krijgen van de prestaties van jouw marketinginspanningen.

Henok Jouw data specialist

"Data is meer dan alleen cijfers. Het vormt een krachtige bron van feiten die organisaties succesvol kunnen maken en die groei bevordert."

Neem datagedreven beslissingen om jouw bedrijf te laten groeien

Verkrijg waardevolle inzichten met
data & analytics tools

Data insights

In een tijdperk van digitale transformatie en voortdurende technologische vooruitgang, is het verzamelen en begrijpen van gegevens meer dan alleen een trend. Data insights richt zich op het inzichtelijk maken van data. Dat gaat verder dan het verzamelen van data. Met data insights krijg je inzichten in verborgen patronen in voorraadbeheer, aankoopgedrag en nog meer.

Meer weten? Lees hier verder

Web analytics begint met gegevensverzameling, waarbij informatie wordt vastgelegd met betrekking tot het gedrag van gebruikers op een website. Deze gegevens omvatten het aantal bezoekers, de bronnen van het verkeer, de specifieke pagina’s die zij bezoeken, de tijdsduur van hun verblijf op de website, en meer.

Meer weten? Lees hier verder

Hoe kun je data analyseren zo makkelijk mogelijk maken? Dan zijn dashboards heel belangrijk! Dashboards geven een duidelijk overzicht met alle belangrijke informatie en statistieken. Heel handig om te gebruiken in verschillende sectoren en branches. Ze stellen je in staat om snel trends, patronen en belangrijke inzichten te identificeren, wat resulteert in weloverwogen beslissingen en effectieve strategieën. 

Meer weten? Lees hier verder

Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste bron voor online aanwezigheid. Het gebruik van Google Analytics laat zien hoe effectief je website is als marketingtool. Met het gebruik van Google Analytics krijg je waardevolle inzichten, zoals informatie over gebruikersgedrag, paginaweergaven, gemiddelde sessieduur, bouncepercentage en conversies. Door deze belangrijke informatie te analyseren, kan je de effectiviteit van je website meten en daar op inspelen.

Meer weten? Lees hier verder

Google Data Studio is een gratis data tool die je helpt om data in meer dan alleen cijfers weer te geven. Deze handige tool van Google brengt gegevens samen en geeft deze weer in overzichtelijke en visueel aantrekkelijke rapportages en dashboards. Een onmisbare tool waarmee je jouw online marketingactiviteiten duidelijk in kaart kan brengen! 

Meer weten? Lees hier verder

Google Tag Manager: een tool die jouw marketing makkelijker maakt. Het is een tool waarmee je verschillende soorten trackingcodes, ook wel tags genoemd, op je website kunt beheren en implementeren zonder wijzigingen aan de websitecode aan te brengen. Het maakt het proces van toevoegen en bijwerken van tags makkelijker. Met Google Tag Manager kan je tags beheren zonder diep in codes te duiken. 

Meer weten? Lees hier verder

Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie.

Meer weten? Lees hier verder

Calltracking kan het daadwerkelijke aantal telefonische conversies bijhouden die worden gegenereerd via verschillende online en offline bronnen. Het geeft inzicht in welke marketingkanalen, advertenties of zoekwoorden tot telefoontjes van klanten leiden, waardoor je beter kan begrijpen welke marketinginspanningen succesvol zijn en welke niet.  Door enkel een stukje code in te voeren is calltracking snel te realiseren. 

Meer weten? Lees hier verder

Waarom is data belangrijk?

Optimalisatie is de sleutel tot succes, en dat is precies wat onze data & analytics aanpak mogelijk maakt.

  • Data analyseren vormt de basis voor het verzamelen van waardevolle inzichten voor jouw marketinginspanningen. 
  • Door data zorgvuldig te analyseren kan je uitgebreide informatie verzamelen over je klanten, waardoor je gerichte marketing kan leveren.
  • Door de voortgang van campagnes bij te houden behaal je betere resultaten en maximaliseer je de impact van jouw marketinginspanningen.

Onze partners

Veelgestelde vragen over data & analytics

Wat zijn data analytics?
Data analytics is het proces van het verzamelen, verwerken, analyseren en interpreteren van gegevens om waardevolle inzichten te verkrijgen en goede besluiten te kunnen nemen. 

Data analytics kan bedrijven helpen bij het begrijpen van klantgedrag, kostenbesparingen, het nemen van besluiten, concurrentievoordeel, productontwikkeling en meer, wat kan leiden tot groei en succes.

Data analyseren kan soms erg complex zijn. Met behulp van een dashboards of Google Data Studio, kan data visueel in beeld gebracht worden. Dat maakt het analyseren en lezen van data makkelijker.

Meer informatie over
data & analytics?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Waardevolle inzichten krijgen

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten over data & analytics?

    Lees onze blogs

    party data

    First, second en third party data; dit moet je weten in 2024

    De datamarkt blijft soms een doolhof van onduidelijke regels. We leggen uit welke verschillende soorten data, mogelijkheden en privacykwesties er zijn.
    Verder lezen

    De toekomst van digitale marketing: hoe blijf je voorop lopen?

    Aangezien het digitale landschap in hoog tempo blijft evolueren, is het voor bedrijven belangrijker dan ooit om voorop te blijven lopen om concurrerend te blijven. Maar met zoveel nieuwe technologieën
    Verder lezen

    Google Analytics 4

    Google heeft een nieuwe versie van Analytics geïntroduceerd: Google Analytics 4, korter gezegd GA4. Dit is de vervanger van Universal Analytics. Lange tijd was het onduidelijk wanneer Universal Analytics definitief
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉