Data & Analytics
Prestaties van je website meten? Web analytics, of webanalyse, is een belangrijk onderdeel van digitale marketing en online activiteiten voor bedrijven en organisaties. Het is het proces van het verzamelen, meten, analyseren en rapporteren van gegevens met betrekking tot het gebruik van een website.Â
Web analytics begint met gegevensverzameling, waarbij informatie wordt vastgelegd met betrekking tot het gedrag van gebruikers op een website. Deze gegevens omvatten het aantal bezoekers, de bronnen van het verkeer, de specifieke pagina’s die zij bezoeken, de tijdsduur van hun verblijf op de website, en meer. In de meeste gevallen wordt deze waardevolle informatie verzameld met behulp van specifieke tools, zoals Google Analytics.
Onze online marketing specialisten helpen je graag, zodat jij je klanten nóg beter bereikt en een hoger rendement genereert!
Waarom is web analytics belangrijk?
Om een effectieve data analyse uit te voeren is het belangrijk om duidelijke doelstellingen en key performance indicators vast te stellen. Dit kunnen doelen zijn zoals het verhogen van conversies, het verbeteren van de gebruikerservaring of het vergroten van de organische zichtbaarheid. Nadat de gegevens zijn verzameld, worden ze geanalyseerd om inzichten te verkrijgen. Het doel is om patronen en trends te identificeren die kunnen helpen bij het nemen van datagestuurde beslissingen. Dit kan variëren van het begrijpen van welke marketingkanalen de meeste bezoekers genereren tot het ontdekken van knelpunten in de gebruikerservaring die conversies kunnen beïnvloeden.Â
Web analytics gaat om het creëren van rapporten en dashboards om de resultaten inzichtelijk te maken. Het is een continu proces om een website te optimaliseren en betere resultaten te behalen. Het stelt organisaties in staat om geïnformeerde beslissingen te nemen om hun online aanwezigheid te optimaliseren en hun doelen te bereiken.
Neem datagedreven beslissingen om jouw bedrijf te laten groeien
Verkrijg waardevolle inzichten met
data & analytics tools
In een tijdperk van digitale transformatie en voortdurende technologische vooruitgang, is het verzamelen en begrijpen van gegevens meer dan alleen een trend. Data insights richt zich op het inzichtelijk maken van data. Dat gaat verder dan het verzamelen van data. Met data insights krijg je inzichten in verborgen patronen in voorraadbeheer, aankoopgedrag en nog meer.Â
Meer weten? Lees hier verder
Hoe kun je data analyseren zo makkelijk mogelijk maken? Dan zijn dashboards heel belangrijk! Dashboards geven een duidelijk overzicht met alle belangrijke informatie en statistieken. Heel handig om te gebruiken in verschillende sectoren en branches. Ze stellen je in staat om snel trends, patronen en belangrijke inzichten te identificeren, wat resulteert in weloverwogen beslissingen en effectieve strategieën.Â
Meer weten? Lees hier verder
Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste bron voor online aanwezigheid. Het gebruik van Google Analytics laat zien hoe effectief je website is als marketingtool. Met het gebruik van Google Analytics krijg je waardevolle inzichten, zoals informatie over gebruikersgedrag, paginaweergaven, gemiddelde sessieduur, bouncepercentage en conversies. Door deze belangrijke informatie te analyseren, kan je de effectiviteit van je website meten en daar op inspelen.
Meer weten? Lees hier verder
Google Data Studio is een gratis data tool die je helpt om data in meer dan alleen cijfers weer te geven. Deze handige tool van Google brengt gegevens samen en geeft deze weer in overzichtelijke en visueel aantrekkelijke rapportages en dashboards. Een onmisbare tool waarmee je jouw online marketingactiviteiten duidelijk in kaart kan brengen!Â
Meer weten? Lees hier verder
Google Tag Manager: een tool die jouw marketing makkelijker maakt. Het is een tool waarmee je verschillende soorten trackingcodes, ook wel tags genoemd, op je website kunt beheren en implementeren zonder wijzigingen aan de websitecode aan te brengen. Het maakt het proces van toevoegen en bijwerken van tags makkelijker. Met Google Tag Manager kan je tags beheren zonder diep in codes te duiken.Â
Meer weten? Lees hier verder
Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie.Â
Meer weten? Lees hier verder
Calltracking kan het daadwerkelijke aantal telefonische conversies bijhouden die worden gegenereerd via verschillende online en offline bronnen. Het geeft inzicht in welke marketingkanalen, advertenties of zoekwoorden tot telefoontjes van klanten leiden, waardoor je beter kan begrijpen welke marketinginspanningen succesvol zijn en welke niet. Door enkel een stukje code in te voeren is call tracking snel te realiseren.Â
Meer weten? Lees hier verder
data inzichten?
- Persoonlijk data advies
- Waardevolle inzichten
- Meetbare resultaten
- Henok
- Jouw data specialist
- 033 258 50 29
- [email protected]
- Stuur een bericht via WhatsApp