Data & Analytics
Met de online marketing activiteiten en campagnes die je hebt ingezet, heb je veel verkeer naar je website gegenereerd. Het is natuurlijk al goed dat je de doelgroep hebt kunnen bereiken, maar nu is het tijd voor de volgende stap. Want hoe zorg je dat je bezoekers niet alleen bereikt, maar ook een offerte of bestelling laat plaatsen op je website? Door conversie optimalisatie is het mogelijk om je conversiepercentage te verhogen en meer rendement uit je website of webshop te halen.
Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie.
Wil je jouw conversiepercentage verhogen? Wij staan voor je klaar tijdens het gehele online marketing proces om samen het beste en meest effectieve online resultaat te behalen.
Waarom is conversieoptimalisatie belangrijk?
Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie.
Aan de hand van data optimaliseren we jouw conversies, zodat je jouw online doelstellingen kan behalen en je hoger rendement met je campagnes genereert. We analyseren de prestaties van je huidige website en brengen het gebruikersgedrag van je bezoekers in kaart. Voorbeelden van gebruikersgedrag is bijvoorbeeld de bezoekers scroll diepte van je website of op welk moment ze de website verlaten. Op basis van deze resultaten maken wij kleine aanpassingen op je website en testen middels A/B tests wat overtuigender werkt en meer conversie oplevert. Met onze tools zorgen wij voor conversieoptimalisatie van jouw website of webshop en zetten we bezoekers om naar klanten.
Neem datagedreven beslissingen om jouw bedrijf te laten groeien
Verkrijg waardevolle inzichten met
data & analytics tools
In een tijdperk van digitale transformatie en voortdurende technologische vooruitgang, is het verzamelen en begrijpen van gegevens meer dan alleen een trend. Data insights richt zich op het inzichtelijk maken van data. Dat gaat verder dan het verzamelen van data. Met data insights krijg je inzichten in verborgen patronen in voorraadbeheer, aankoopgedrag en nog meer.Â
Meer weten? Lees hier verder
Web analytics begint met gegevensverzameling, waarbij informatie wordt vastgelegd met betrekking tot het gedrag van gebruikers op een website. Deze gegevens omvatten het aantal bezoekers, de bronnen van het verkeer, de specifieke pagina’s die zij bezoeken, de tijdsduur van hun verblijf op de website, en meer.
Meer weten? Lees hier verder
Hoe kun je data analyseren zo makkelijk mogelijk maken? Dan zijn dashboards heel belangrijk! Dashboards geven een duidelijk overzicht met alle belangrijke informatie en statistieken. Heel handig om te gebruiken in verschillende sectoren en branches. Ze stellen je in staat om snel trends, patronen en belangrijke inzichten te identificeren, wat resulteert in weloverwogen beslissingen en effectieve strategieën.Â
Meer weten? Lees hier verder
Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste bron voor online aanwezigheid. Het gebruik van Google Analytics laat zien hoe effectief je website is als marketingtool. Met het gebruik van Google Analytics krijg je waardevolle inzichten, zoals informatie over gebruikersgedrag, paginaweergaven, gemiddelde sessieduur, bouncepercentage en conversies. Door deze belangrijke informatie te analyseren, kan je de effectiviteit van je website meten en daar op inspelen.Â
Meer weten? Lees hier verder
Google Data Studio is een gratis data tool die je helpt om data in meer dan alleen cijfers weer te geven. Deze handige tool van Google brengt gegevens samen en geeft deze weer in overzichtelijke en visueel aantrekkelijke rapportages en dashboards. Een onmisbare tool waarmee je jouw online marketingactiviteiten duidelijk in kaart kan brengen!Â
Meer weten? Lees hier verder
Google Tag Manager: een tool die jouw marketing makkelijker maakt. Het is een tool waarmee je verschillende soorten trackingcodes, ook wel tags genoemd, op je website kunt beheren en implementeren zonder wijzigingen aan de websitecode aan te brengen. Het maakt het proces van toevoegen en bijwerken van tags makkelijker. Met Google Tag Manager kan je tags beheren zonder diep in codes te duiken.Â
Meer weten? Lees hier verder
Calltracking kan het daadwerkelijke aantal telefonische conversies bijhouden die worden gegenereerd via verschillende online en offline bronnen. Het geeft inzicht in welke marketingkanalen, advertenties of zoekwoorden tot telefoontjes van klanten leiden, waardoor je beter kan begrijpen welke marketinginspanningen succesvol zijn en welke niet. Door enkel een stukje code in te voeren is call tracking snel te realiseren.Â
Meer weten? Lees hier verder
conversieoptimalisatie met data en analytics?
- Conversieratio verhogen
- Waardevolle inzichten
- Meetbare resultaten
- Henok
- Jouw data specialist
- 033 258 50 29
- [email protected]
- Stuur een bericht via WhatsApp