Skip to content

Display advertising

Gericht adverteren

Naast adverteren binnen de zoekmachine van Google, kan je ook adverteren via het Google Display Netwerk (GDN). Via dit netwerk kan je als adverteerder ongeveer 90% van alle Nederlandse internetgebruikers bereiken, en kunnen je advertenties op tot wel 35 miljoen websites en apps getoond worden! Deze combinatie van het grote bereik en het lagere conversiepercentage zijn ideaal voor het vergoten van naamsbekendheid.

Henok Jouw online marketing specialist

"Creativiteit is je geheime wapen. Maak advertenties die niet alleen informeren, maar ook inspireren. Een boodschap die blijft hangen, is een boodschap die werkt."

Haal meer uit jouw advertenties met gerichte targeting

Bekijk alle onderdelen van display advertising

1. Wat is display advertising?

Display advertising is een vorm van online adverteren waarbij visuele en grafische advertenties worden weergegeven op websites, apps en sociale mediaplatforms. Deze advertenties kunnen bestaan uit afbeeldingen, animaties, video’s of interactieve elementen. Display advertenties worden vaak getoond op websites, apps en sociale mediaplatforms.

Meer weten? Lees hier verder

Display retargeting is een krachtige strategie binnen online adverteren. Deze aanpak richt zich op het opnieuw bereiken van gebruikers die al interactie hebben gehad met je website, app of andere digitale kanalen. Het draait om het tonen van advertenties aan mensen die eerder interesse hebben getoond, maar nog niet tot een gewenste actie, zoals een aankoop, zijn overgegaan.

Meer weten? Lees hier verder

Video advertising is een krachtige en boeiende vorm van digitale marketing waarbij videocontent wordt gebruikt om een boodschap over te brengen aan een doelgroep. Het inzetten van video biedt veel mogelijkheden om verhalen te vertellen, emoties op te wekken en een diepere verbinding met je publiek tot stand te brengen. 

Meer weten? Lees hier verder

Waarom investeren in display advertising

Wil je nog gerichter je doelgroep targeten? Én dit doen op de juiste kanalen? Dan is het tijd om te investeren in display advertising.

  • Je kunt je merk op grote schaal promoten, zonder er direct voor te hoeven betalen, omdat je alleen betaalt als er op je advertentie geklikt wordt.
  • Het Google Display Network beschikt over zeer geavanceerde targeting opties. Zo kun je niet alleen potentiële klanten bereiken, maar ook eerdere bezoekers retargeten.
  • Display advertising biedt een grote variatie aan advertentiesoorten aan, waarmee je effectiever kan adverteren doordat je geschiktere mediums kunt inzetten om je doelgroep te bereiken.

Onze partners

Veelgestelde vragen over display advertising

Hoe werkt display advertising?

De advertenties die uitgezet worden via display advertising komen op websites en apps terecht die onderdeel zijn van het Google Display Network. Ze worden getoond op websites en apps die aansluiten op de doelgroep die je wil targeten.

Als je adverteert via Google Ads, komen je advertenties alleen in de zoekresultaten van zoekmachines terecht. Als je gebruik maakt van display advertising, komen je advertenties terecht op websites en apps die aangesloten zijn op het Google Display Network.

Display advertising heeft een groot bereik. Doordat je alleen betaalt als er op je advertentie geklikt wordt heb je een lager conversiepercentage, maar zijn je kosten ook lager terwijl je bereik nog steeds erg groot is.

Meer informatie over
display advertising?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Display advertising

    Ontdek waar jouw adverteer kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten over display advertising?

    Lees onze blogs

    Google Ads doelgroepen: alle mogelijkheden uitgelegd

    Moeite met het bereiken van de juiste doelgroep? Laat Google Ads je helpen! Ontdek in deze blog hoe je hier gebruik van kunt maken.
    Verder lezen
    Google advertentie

    Succes met jouw Google advertentie? Wij geven 7 tips

    Het gebruik van Google Ads is erg effectief, maar het opstellen van een goede advertentie kan lastig zijn. Wij geven je 7 tips voor een succesvolle Google Ad.
    Verder lezen

    Google Display: Alles wat je erover moet weten

    Wat is Google Display, en hoe gebruik je het? Wat is het verschil met Google Ads? Alles over Google Display en het Google Display Network in onze blog.
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉