Skip to content

Google Ads doelgroepen: alle mogelijkheden uitgelegd

Google Ads doelgroepen: alle mogelijkheden uitgelegd

Het bereiken van de juiste doelgroep kan erg lastig zijn. Niet alleen is het vinden van de juiste potentiële klanten een uitdaging, maar het behouden hiervan in een landschap vol met concurrentie is ook niet zo gedaan. Om dit iets makkelijker te maken, kun je gebruik maken van de doelgroepoplossingen van Google Ads. Maar wat zijn doelgroepoplossingen, en hoe kun je ze toepassen? Hieronder vertellen we je graag meer.

 

Wat zijn de doelgroepoplossingen van Google Ads?

Een doelgroepoplossing zorgt ervoor dat wanneer een potentiële klant op zoek is naar een bepaald product dat jouw bedrijf kan bieden, ze op het juiste moment bereikt worden. Je kunt ze dus zien als een bepaalde strategie. Afhankelijk van het doel van je bedrijf, kun je dus de meest passende strategie kiezen.

Nu dat je weet wat doelgroepoplossingen zijn, kunnen we ze per marketingdoel bekijken. Hieronder worden drie marketingdoelen besproken:

  • – Bekendheid opbouwen
  • – Overweging stimuleren
  • – Aankopen en loyaliteit verhogen

 

Bekendheid opbouwen

Als je doel is om de naamsbekendheid van je bedrijf te verhogen, kun je dit op twee manieren aanpakken.

Gedetailleerde demografische gegevens

Gebruikers worden bereikt op basis van wie ze zijn als persoon. Informatie zoals iemand zijn burgerlijke staat, gevolgde opleiding, of andere demografische gegevens wordt gebruikt om de doelgroep mee te bepalen. Zo weet je zeker dat de mensen die het meeste belang hebben bij jouw aangeboden product of dienst bereikt worden.

Affiniteitsdoelgroepen

In deze doelgroep zitten mensen die veel interesse hebben getoond in een specifiek onderwerp. Ze zijn vaak verwant aan je huidige doelgroep.

 

Overweging stimuleren

Als je potentiële klanten probeert te overtuigen in hun besluitvormingsproces, kun je dit op twee manieren aanpakken.

In-market-doelgroepen

Een in-market doelgroep kun je zien als een groep mensen die grondig onderzoek doet naar een bepaald product of een bepaalde dienst, en vervolgens ook actief de markt betreden om hieraan te komen. 

Vergelijkbare doelgroepen voor zoeken

In deze doelgroep worden mensen bij elkaar gezet, die hetzelfde gedrag en dezelfde kenmerken als je huidige doelgroepsegment voor remarketing vertonen.

 

Aankopen en loyaliteit verhogen

Om de loyaliteit van je bestaande gebruikers te verhogen, kun je gebruikmaken van Klantenmatch. Door je eigen klantgegevens te delen, is het mogelijk voor Klantenmatch om die specifieke klanten (of vergelijkbare klanten) specifiek te targeten.

 

In het kort

Als je huidige doelgroep niet goed of niet genoeg blijkt te zijn, kun je je keren tot de doelgroepoplossingen van Google Ads. Er zijn verschillende strategieën die op basis van je marketingdoel kunnen helpen bij het vergroten (of aanscherpen) van je bereik.

Vind je dit lastig? Twijfel niet om contact met ons op te nemen. Purple Media heeft ervaring met het werken met doelgroepoplossingen en staat altijd voor klaar om te helpen.

Zoé

Holman

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉