Skip to content

SEO

Hoger in Google

In de digitale wereld begint vrijwel elke zoektocht naar een dienst of product bij Google, de plek waar de eerste vijf zoekresultaten goed zijn voor 75% van alle klikken. Daarom is het belangrijk dat je website goed vindbaar is in de zoekresultaten van Google. Wij dragen graag bij aan het verbeteren van jouw online aanwezigheid met een doordachte SEO-strategie.

Henok Jouw SEO specialist

"Er is helaas geen geheim ingrediënt dat je website naar een #1 positie in Google krijgt. Succes ligt in de combinatie van de juiste mensen aan de knoppen, tools en strategie."

Optimaliseer jouw website met een doordachte SEO-strategie

Bekijk alle onderdelen van SEO

1. Wat is SEO?

Het optimaliseren van je website zodat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komt, noem je SEO (Search Engine Optimization). Door relevante zoekwoorden, hoogwaardige inhoud en technische optimalisaties te gebruiken, streeft SEO ernaar om organisch verkeer te vergroten. Het doel is om hoger te scoren in de zoekresultaten, waardoor potentiële klanten jouw site gemakkelijker kunnen vinden.

Meer weten? Lees hier verder

Technische SEO is een essentieel aspect van zoekmachineoptimalisatie. Het richt zich op het verbeteren van de technische aspecten van een website om de zichtbaarheid en rangschikking in zoekmachines te verbeteren. 

Meer weten? Lees hier verder

Bij lokale SEO draait het om het effectief inzetten van verschillende tactieken en technieken om je bedrijf op te laten vallen in lokale zoekresultaten. Hierdoor kunnen mensen die op zoek zijn naar aanbiedingen in hun directe omgeving jouw bedrijf makkelijker vinden.

Meer weten? Lees hier verder

Zoekwoordenonderzoek is een cruciale eerste stap in het proces van zoekmachine optimalisatie (SEO). Het draait om het identificeren van de specifieke zoektermen en -zinnen die mensen in zoekmachines invoeren wanneer ze op zoek zijn naar informatie, producten of diensten die verband houden met jouw website.

Meer weten? Lees hier verder

Linkbuilding is één van de belangrijkste onderdelen binnen SEO. Het is gericht op het verkrijgen van kwalitatieve externe links naar je website. Deze links verwijzen vanaf andere relevante en betrouwbare websites naar jouw website. Daarnaast zijn interne links ook belangrijk. Deze links verwijzen intern naar verschillende pagina’s op je website.

Meer weten? Lees hier verder

SEO migratie verwijst naar het proces van het verplaatsen, herontwerpen of veranderen van een website op een manier die van invloed kan zijn op de zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit kan variëren van het wijzigen van de domeinnaam of URL-structuur tot het migreren naar een nieuw CMS of het vernieuwen van de website.

Meer weten? Lees hier verder

Door SEO copywriting in te zetten worden hogere posities in Google bereikt door rekening te houden met bepaalde sleutelwoorden (keywords) die relevant zijn voor de inhoud en het onderwerp van de pagina. Deze keywords worden vervolgens op strategische wijze in de tekst verwerkt, waardoor zoekmachines de inhoud makkelijker kunnen begrijpen en indexeren.

Meer weten? Lees hier verder

Wie wil er nou niet goed gevonden worden in zoekmachines en hoger scoren dan concurrenten? Om deze hogere positie te scoren is het goed om te weten wat concurrenten aan SEO doen. Met een SEO concurrentieanalyse kunnen we een sterke SEO strategie inzetten die jouw kansen aanzienlijk vergroten.

Meer weten? Lees hier verder

On-page SEO richt zich op het optimaliseren van afzonderlijke webpagina’s, waarbij aanpassingen worden aangebracht in de inhoud, code en structuur. Door het strategisch gebruik van zoekwoorden, goed gestructureerde elementen en interne koppelingen legt on-page SEO de basis voor een verbeterde online zichtbaarheid.

Meer weten? Lees hier verder

Waarom investeren in SEO

Wie wil er nou niet in de organische (gratis) resultaten van Google verschijnen? Dat kan alleen door te investeren in SEO.

  • Gebruikers zien organische resultaten eerder als betrouwbaar. Mensen weten steeds beter het verschil tussen advertenties en organische resultaten.
  • Als je SEO goed aanpakt, kunnen goed lopende pagina’s zich jarenlang blijven uitbetalen en zelfs als een olievlek verspreiden.
  • Zoekmachines zijn slim, maar hebben onze hulp nodig. Door je website te optimaliseren, lever je betere informatie om goed vertoond te worden.

Onze partners

Veelgestelde vragen over SEO

SEO is een belangrijk aspect voor online zichtbaarheid. Het helpt om meer organisch verkeer naar je website te trekken, doordat SEO bijdraagt aan het scoren van hogere posities in Google. Hogere zoekresultaatposities resulteren in meer klikken, bezoekers, en potentiële klanten.

SEO omvat het verbeteren van zowel on-page factoren (zoals content, meta-tags, responsive design en URL-structuur) als off-page factoren (zoals backlinks) om zoekmachines te laten begrijpen waar je website over gaat. Op deze manier kan Google pagina’s rangschikken.

Backlinks zijn links van andere websites naar jouw website. Ze worden beschouwd als een belangrijke factor voor zoekmachine ranking, omdat ze de autoriteit en geloofwaardigheid van je website vergroten.

Succes kan worden gemeten aan de hand van KPI’s zoals organisch verkeer, conversieratio’s, en posities in zoekmachines. Tools zoals Google Analytics helpen hierbij.

SEO is een langetermijnstrategie. Het kan enkele maanden duren voordat er duidelijke resultaten zichtbaar worden Dit is afhankelijk van de concurrentie en de gekozen zoekwoorden. 

Meer informatie over SEO?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Hoger in Google komen te staan

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen!


    Meer weten over SEO?

    Lees onze blogs

    SEO score

    Infographic: 5 tips voor een betere SEO score

    Een hoge positie in de organische zoekresultaten, dat is wat elk bedrijf wel zou willen. Wij hebben al eens eerder uitgelegd wat SEO is en hoe het werkt, maar wat
    Verder lezen

    Wil jij opvallen in Google? 8 SEO-tips om je op weg te helpen

    Wil jij opvallen in Google? Haal inspiratie uit deze 8 SEO-tips, om je op weg te helpen en om jouw website beter te laten ranken in zoekmachines als Google.
    Verder lezen
    seo optimalisatie

    Wat is SEO en hoe werkt het?

    Zoekmachine optimalisatie (SEO) lijkt vrij eenvoudig. Je kiest een paar trefwoorden, en voilà! Je website is geoptimaliseerd voor SEO, toch? Maar nee, dit is iets gecompliceerder.Veel mensen begrijpen de basisprincipes
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉