Conversieoptimalisatie
Conversieoptimalisatie (CRO) is een belangrijk proces om meer uit je website te halen. Het draait om het verbeteren van de gebruikerservaring om bezoekers te verleiden tot gewenste acties, zoals aankopen of inschrijvingen. Conversieoptimalisatie leidt tot hogere conversieratio’s, betere klantbetrokkenheid en uiteindelijk tot meer succes voor je bedrijf. Het is een continu proces van leren en aanpassen om jouw website te laten groeien en je doelstellingen te behalen.
Robert Jouw UI/ UX specialist
"Conversieoptimalisatie is waar data en design samenkomen om bezoekers te veranderen in waardevolle klanten."
Verhoog je conversieratio en rendement
Wat komt er kijken bij conversieoptimalisatie?
Om te kijken waar we jouw online omgeving kunnen verbeteren beginnen we met een data-analyse. Zo verkrijgen we inzicht in de pijnpunten van je bezoekers.
Aanvullend aan de data-analyse doen we onderzoek naar het gebruikersgedrag van jouw webbezoekers. Ontdek aan de hand van heatmaps en clickmaps hun gebruikersgedrag om de tevredenheid over de website te meten.
Op basis van deze informatie kunnen we nieuwe aanpassingen doen. Van deze aanpassingen willen we zeker weten dat ze werken. Daarom doen we A/B-testing om te achterhalen welke aanpassingen jouw doelgroep als meest prettig ervaart.
Op basis van de uitkomsten van de A/B-tests worden de meest effectieve aanpassingen doorgevoerd op de website. De combinatie van deze aanpassingen zijn de optimalisaties die moeten zorgen voor een hogere conversieratio en rendement.
Waarom investeren in conversieoptimalisatie
Een goed werkende en gebruiksvriendelijke website is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf.
- Verhoog jouw conversieratio met een groter aantal acties van de websitebezoekers.
- Verhoog het rendement wat je uit je website haalt door effectieve marketinguitgaven.
- Online gedrag verandert constant. Met conversieoptimalisatie kun je je snel aan passen aan deze veranderende gebruikerspatronen en trends.
Onze partners
Als Google Premium Partner staat Purple Media garant voor expertise en optimalisatie, zodat jouw online succes naar nieuwe hoogten wordt gestuwd
Als vertrouwde Meta Business Partner, bieden wij bewezen technische vaardigheden en expertise om jouw bedrijf te laten groeien via Facebook en Instagram.
Als officieel partner van Lead info geven wij je inzicht in welke bedrijven jouw website bezoeken, laten we de salesfunnel groeien en creëren we samen meer leads.
Samen met Spotler maken wij jouw e-mail marketing (automation) makkelijker. Zodat jouw nieuwsbrieven en automatische campagnes de juiste doelgroep bereiken.
Veelgestelde vragen over conversieoptimalisatie
Wat is conversieoptimalisatie?
Conversieoptimalisatie is het proces van het verbeteren van een website of online platform met als doel het verhogen van het percentage bezoekers dat gewenste acties onderneemt, zoals aankopen, inschrijvingen of het invullen van formulieren. Het doel is om de gebruikerservaring te optimaliseren en de conversieratio te maximaliseren, wat resulteert in een betere return on investment (ROI) voor marketinginspanningen en een verhoogde waarde voor de bezoekers.
Hoe kan conversieoptimalisatie bijdragen aan een hoger rendement?
Conversieoptimalisatie draagt bij aan een betere ROI door de website-ervaring te verbeteren, wat resulteert in een hogere conversieratio. Doordat je minder klanten verliest, wordt het percentage van gebruikers waar je geen conversies uit haalt lager. Zo haal je meer uit je marketingbudget!
Kunnen jullie mijn mobiele website ook optimaliseren
Wij maken al onze webdesign responsief. Dit houdt in dat de het design altijd aangepast wordt aan het apparaat waarop de website bezocht wordt. De website wordt dus aangepast aan telefoons, maar ook aan tablets en desktops. Zo zijn de optimalisaties die wij doorvoeren altijd overal zichtbaar.
Constant optimaliseren klinkt tijdrovend, op welk tijdsbestek moet ik rekenen?
De tijdsinvestering voor conversieoptimalisatie varieert. Korte-termijnverbeteringen, zoals het aanpassen van knopkleuren, kunnen snel worden geïmplementeerd. Diepgaandere veranderingen, zoals herontwerpen van navigatie, vereisen meer tijd en planning. De sleutel is echter consistentie: conversieoptimalisatie is een continu proces van testen en aanpassen. Initieel onderzoek en implementatie kunnen enige tijd vergen, maar het voortdurende karakter ervan helpt om geleidelijk verbeteringen door te voeren zonder de site-prestaties te verstoren.
- Persoonlijk advies
- Hogere conversieratio
- Meer rendement
- Robert
- Jouw UI/UX specialist
- 033 258 50 29
- [email protected]
- Stuur een bericht via WhatsApp