Skip to content

Conversieoptimalisatie

van bezoeker naar klant

Conversieoptimalisatie (CRO) is een belangrijk proces om meer uit je website te halen. Het draait om het verbeteren van de gebruikerservaring om bezoekers te verleiden tot gewenste acties, zoals aankopen of inschrijvingen. Conversieoptimalisatie leidt tot hogere conversieratio’s, betere klantbetrokkenheid en uiteindelijk tot meer succes voor je bedrijf. Het is een continu proces van leren en aanpassen om jouw website te laten groeien en je doelstellingen te behalen.

Robert Jouw UI/ UX specialist

"Conversieoptimalisatie is waar data en design samenkomen om bezoekers te veranderen in waardevolle klanten."

Verhoog je conversieratio en rendement

Wat komt er kijken bij conversieoptimalisatie?

content
gebruikerservaring
adverteren op snapchat
1. Analyse

Om te kijken waar we jouw online omgeving kunnen verbeteren beginnen we met een data-analyse. Zo verkrijgen we inzicht in de pijnpunten van je bezoekers. 

Aanvullend aan de data-analyse doen we onderzoek naar het gebruikersgedrag van jouw webbezoekers. Ontdek aan de hand van heatmaps en clickmaps hun gebruikersgedrag om de tevredenheid over de website te meten.

Op basis van deze informatie kunnen we nieuwe aanpassingen doen. Van deze aanpassingen willen we zeker weten dat ze werken. Daarom doen we A/B-testing om te achterhalen welke aanpassingen jouw doelgroep als meest prettig ervaart.

Op basis van de uitkomsten van de A/B-tests worden de meest effectieve aanpassingen doorgevoerd op de website. De combinatie van deze aanpassingen zijn de optimalisaties die moeten zorgen voor een hogere conversieratio en rendement.

Waarom investeren in conversieoptimalisatie

Een goed werkende en gebruiksvriendelijke website is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. 

  • Verhoog jouw conversieratio met een groter aantal acties van de websitebezoekers.
  • Verhoog het rendement wat je uit je website haalt door effectieve  marketinguitgaven.
  • Online gedrag verandert constant. Met conversieoptimalisatie kun je je snel aan passen aan deze veranderende gebruikerspatronen en trends.

Onze partners

Veelgestelde vragen over conversieoptimalisatie

Wat is conversieoptimalisatie?

Conversieoptimalisatie is het proces van het verbeteren van een website of online platform met als doel het verhogen van het percentage bezoekers dat gewenste acties onderneemt, zoals aankopen, inschrijvingen of het invullen van formulieren. Het doel is om de gebruikerservaring te optimaliseren en de conversieratio te maximaliseren, wat resulteert in een betere return on investment (ROI) voor marketinginspanningen en een verhoogde waarde voor de bezoekers.

Conversieoptimalisatie draagt bij aan een betere ROI door de website-ervaring te verbeteren, wat resulteert in een hogere conversieratio. Doordat je minder klanten verliest, wordt het percentage van gebruikers waar je geen conversies uit haalt lager. Zo haal je meer uit je marketingbudget!

Wij maken al onze webdesign responsief. Dit houdt in dat de het design altijd aangepast wordt aan het apparaat waarop de website bezocht wordt. De website wordt dus aangepast aan telefoons, maar ook aan tablets en desktops. Zo zijn de optimalisaties die wij doorvoeren altijd overal zichtbaar.

De tijdsinvestering voor conversieoptimalisatie varieert. Korte-termijnverbeteringen, zoals het aanpassen van knopkleuren, kunnen snel worden geïmplementeerd. Diepgaandere veranderingen, zoals herontwerpen van navigatie, vereisen meer tijd en planning. De sleutel is echter consistentie: conversieoptimalisatie is een continu proces van testen en aanpassen. Initieel onderzoek en implementatie kunnen enige tijd vergen, maar het voortdurende karakter ervan helpt om geleidelijk verbeteringen door te voeren zonder de site-prestaties te verstoren.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Een website optimaliseren

    Ontdek waar jouw online kansen liggen en vraag de gratis advies aan!


    Meer weten over conversieoptimalisatie?

    Lees onze blogs

    Van een websitebezoeker naar een lead; de Futy leadbot

    De Futy leadbot is niet zoals andere chatbots. Met de Futy bot wordt de websitebezoeker ondersteunt en naar de juiste actie geleid. Deze actie kan bijvoorbeeld een offerte aanvraag zijn
    Verder lezen

    Top ‘hacks’ voor meer webshop conversies

    Heb je ook moeite om meer meer webshop conversies te genereren? Je moet concurreren met honderden andere online shops die dezelfde consumenten proberen te verleiden. Dus, hoe kun je meer
    Verder lezen

    Het belang van een goede website

    Je zou het bijna niet geloven maar uit statistieken blijkt dat bijna 50% van de kleine bedrijven geen website heeft. Het hebben van een goede website is juist erg belangrijk
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉