E-mail marketing
E-mailmarketing is een krachtige en veelzijdige digitale marketingstrategie die al vele jaren succesvol wordt toegepast. Het biedt bedrijven een directe en persoonlijke manier om te communiceren met hun doelgroep, waarbij e-mails worden gebruikt als een effectief communicatiemiddel om waardevolle berichten, aanbiedingen, updates en informatie te versturen. Het is een waardevolle tool om je online aanwezigheid te vergroten, klantrelaties te versterken en marketingdoelen te bereiken.

Henok Jouw online marketing specialist
Elke e-mail die je verstuurt, vertelt een verhaal. Van de onderwerpregel tot de handtekening, elke component draagt bij aan de ervaring van de lezer. Het is een kans om niet alleen informatie over te brengen, maar ook om de kernwaarden en missie van je merk te communiceren.

Overtuig jouw doelgroep met een persoonlijke marketingstrategie
Hoe wij jouw e-mail marketing op gang helpen







Als eerste is het belangrijk dat we weten wie jij bent als bedrijf en waar je voor staat. Eigenlijk willen we alles over je weten – van je huisstijl, naar de manier waarop je klanten aanspreekt, tot wie je doelgroep is. Zo kunnen we het juiste doel voor jouw e-mail marketing opstellen.
We zullen je vragen een mailadressenlijst samen te stellen, zodat we die kunnen gebruiken. Nu dat we weten wie je doelgroep is en welk doel je wil bereiken, kunnen we je doelgroep verder segmenteren. Zo kunnen we de content van de e-mails aanpassen naar wat werkt voor verschillende segmenten.
Aan de hand van de verschillende segmenten van de doelgroep kunnen we bepalen wat voor soort content zij nodig hebben om over de streep getrokken te worden. We bouwen hieruit een template op, en helpen je aan de hand van de informatie die jij wil delen goede content maken.
Daarna kunnen we beginnen met het automatiseren van workflows. We kunnen er dus voor zorgen dat als klanten bepaalde handelingen ondernemen, ze een bepaalde e-mail in hun inbox ontvangen.
Als de e-mail marketing is uitgezet, nemen we een kijkje naar de resultaten. We zien in één oogopslag wat wel werkt en wat niet, en kunnen aan de hand hiervan aanpassingen maken om het meeste uit de e-mails te halen.
Waarom Investeren in e-mail marketing
Op een persoonlijke wijze snel en direct in contact komen met je doelgroep? Dan is het tijd om te investeren in e-mail marketing.
- E-mail marketing is op gebied van Return on Investment (ROI) erg interessant, omdat elke geïnvesteerde euro gemiddeld 40 euro aan omzet oplevert. Daarnaast kun je ruim 60% van de achtergelaten winkelkarretjes terugverdienen door potentiële klanten hieraan te herinneren via e-mailmarketing.
- Je kunt gepersonaliseerde content naar specifieke segmenten van jouw doelgroep sturen. Hierdoor kunnen klanten zich meer verbonden voelen met jouw merk, aangezien de boodschap afgestemd is op hun individuele behoeften en interesses.
- Het succes van je e-mail marketing is ook makkelijk meetbaar. Door middel van statistieken zoals open rates, click-through rates en conversiepercentages, kun je de effectiviteit van jouw e-mails beoordelen en inzicht krijgen in wat wel en niet werkt.


Onze partners

Als Google Premium Partner staat Purple Media garant voor expertise en optimalisatie, zodat jouw online succes naar nieuwe hoogten wordt gestuwd

Als vertrouwde Meta Business Partner, bieden wij bewezen technische vaardigheden en expertise om jouw bedrijf te laten groeien via Facebook en Instagram.

Als officieel partner van Lead info geven wij je inzicht in welke bedrijven jouw website bezoeken, laten we de salesfunnel groeien en creëren we samen meer leads.

Samen met Spotler maken wij jouw e-mail marketing (automation) makkelijker. Zodat jouw nieuwsbrieven en automatische campagnes de juiste doelgroep bereiken.
Veel gestelde vragen over e-mail marketing
Tot de dag van vandaag gebruikt bijna 90% van de mensen hun e-mail. Mails worden dagelijks gecheckt, en als het op reclame aankomt ontvangt meer dan 50% deze het liefst via de mail.
Er zullen altijd mensen zijn die e-mail marketing met spam associeren, maar de mensen die jouw e-mails ontvangen zullen dit niet denken. Dit komt namelijk omdat zij zich zelf moeten aanmelden voor jouw e-mail marketing. Iedereen die jouw mails ontvangt, zal dus al interesse hebben in jouw bedrijf en producten.
e-mail marketing?
- Directe communicatie
- Versterk je klantrelaties
- Zet winkelwagen verlaters om in conversies

- Henok
- Jouw online marketing specialist
- 033 258 50 29
- info@purplemedia.nl
- Stuur een bericht via WhatsApp