Skip to content

Copywriting

Effectieve teksten

Een boodschap en merkverhaal op de juiste manier overbrengen aan de hand van teksten? Dat is soms moeilijker dan je denkt. De kunst van copywriting is om boeiende teksten te schrijven die niet alleen de aandacht van jouw doelgroep grijpen, maar hen ook aanzetten tot actie. Met de juiste woorden en strategieën kunnen we jouw merkidentiteit versterken, producten en diensten promoten en een connectie met je doelgroep opbouwen. 

Gijsbert Jouw content specialist

"Goede copy maakt van twijfelaars enthousiaste klanten die met overtuiging jouw product of dienst afnemen."

Goede content valt op en trekt de aandacht

Laat jouw merk groeien met sterke teksten

Analyse

Om content te schrijven wat de doelgroep aantrekt is het belangrijk om te weten wat je als bedrijf wil uitstralen en welke boodschap je wil communiceren naar je doelgroep.

Begrijp wat de informatiebehoefte en het (online) gedrag van je doelgroep is. Waar hebben ze behoefte aan, waar liggen hun interesses en hoe kan jouw product of dienst hierop aansluiten?

Ontdek welke content het beste kan worden ingezet om jouw boodschap naar de juiste doelgroep te communiceren. En natuurlijk: hoe je ze kunt inspireren, prikkelen en enthousiasmeren over je bedrijf.

Aan de hand van inzichten worden wordt copywriting toegepast. We focussen op de voordelen en schrijven opvallende koppen die de aandacht trekken. Daarnaast sluiten we af met een duidelijke CTA (call to action).

Het is belangrijk om tussentijds te testen of de teksten aanslaan en we bewerken de copy zorgvuldig. We testen verschillende versies van je copy en meten de resultaten om te zien welke het beste presteert. Pas aan waar nodig. 

Waarom investeren in goede content

Wie wil nou niet zijn verhaal op een aantrekkelijke manier overbrengen aan de doelgroep? Investeer dan in copywriting

  • Waardevolle content die consistent in de juiste content vorm en op de juiste manier wordt gedeeld, valt op en trekt de aandacht. 
  • Copywriting van hoogwaardige kwaliteit zorgt ervoor dat je je onderscheidt van de concurrent, wat kan leiden tot hogere conversieratio’s.
  • Investeringen in copywriting kunnen zich vertalen in een ROI (Return on Investment), met meetbare resultaten voor je bedrijf.

Onze partners

Veelgestelde vragen over copywriting

Wat is copywriting?

Copywriting is het schrijven van teksten (copy) met als doel om de lezer aan te zetten tot een bepaalde actie, zoals kopen, inschrijven, informeren of overtuigen. 

Copywriting verschilt van gewoon schrijven doordat het zich richt op het overtuigen van de lezer en het aanzetten tot een actie. Copywriting is gericht op het behalen van specifieke doelen, zoals conversies, terwijl gewoon schrijven zich richt op informatieve of creatieve doeleinden.

Het succes van copywriting kan worden gemeten aan de hand van doelen zoals conversieratio’s, klikfrequenties, verkoopcijfers en betrokkenheid op sociale media.

Copywriting wordt gebruikt in verschillende media, zoals advertenties, websites, e-mails, sociale media en productbeschrijvingen. Overal waar tekst wordt gebruikt om een boodschap over te brengen, kan copywriting van toepassing zijn.

Belangrijke elementen zijn het kennen van je doelgroep, het gebruik van overtuigende taal, het benadrukken van voordelen, een pakkende kop, het oplossen van problemen en het aanzetten tot actie met behulp van een call to action. 

Meer informatie over copywriting?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Copywriting

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten over content?

    Lees onze blogs

    Maak jouw merkidentiteit sterker met storytelling

    Storytelling tilt je merkidentiteit naar een hoger niveau - maar waarom is dit zo belangrijk, wat kan je eruit halen en hoe pak je het aan?
    Verder lezen

    Wil jij opvallen in Google? 8 SEO-tips om je op weg te helpen

    Wil jij opvallen in Google? Haal inspiratie uit deze 8 SEO-tips, om je op weg te helpen en om jouw website beter te laten ranken in zoekmachines als Google.
    Verder lezen
    seo optimalisatie

    Wat is SEO en hoe werkt het?

    Zoekmachine optimalisatie (SEO) lijkt vrij eenvoudig. Je kiest een paar trefwoorden, en voilà! Je website is geoptimaliseerd voor SEO, toch? Maar nee, dit is iets gecompliceerder.Veel mensen begrijpen de basisprincipes
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉