Skip to content

Google Display: Alles wat je erover moet weten

Google Display: Alles wat je erover moet weten

Je herkent het vast: je hebt net op Google gezocht naar een nieuwe laptop, en ineens krijg je op elke website advertenties van laptop-aanbiedingen. Dat is het werk van het Google Display Network. Dit is een van de manieren waarop deze manier van adverteren werkt, maar slechts het topje van de ijsberg die Google Display is. 

Wat is het Google Display Network?

Google Display is een manier van adverteren waarbij je advertenties in het Google Display Network (GDN) getoond worden. Het GDN is een netwerk van ongeveer 35 miljoen websites en apps waarop Google kan adverteren. Zowel kleine als grote websites (de lokale kapper of YouTube) zitten hierbij aangesloten.

Ik maak al gebruik van Google Ads, is dat hetzelfde?

Het verschil tussen Google Display en Google Ads is dat als je adverteert via Google Ads, je advertentie in de zoekresultaten van Google Search komt te staan. Maak je gebruik van Google Display, dan kom je niet in de zoekresultaten te staan, maar komt jouw advertentie op websites te staan die onderdeel zijn van het Google Display Netwerk.

Hoe gebruik ik Google Display?

Er is een ruim aantal gebruiksmogelijkheden in Google Display. Om de juiste keuze te maken voor jouw bedrijf, moet je een bepaalde doelgroep voor ogen hebben. Op basis van je doelgroep kun je kiezen uit targeting opties, zoals remarketing of doelgroep op affiniteit. Op basis van jouw budget en advertentiedoelen biedt Google op een advertentie. De advertenties die het meest relevant, kwalitatief goed én een goed bod hebben uitgebracht worden getoond op de betreffende website.

De voor- en nadelen van Google Display

Google Display heeft zich al lang en breed bewezen als een goede adverteerder. Een aantal voordelen:

  • Google Display heeft een groot bereik.
  • Google Display heeft brede targeting mogelijkheden. Zo kun je specifieke websites kiezen die bij jouw doelgroep passen.
  • Google Display heeft een grotere variatie aan advertentiesoort dan Google Ads. Denk hierbij bijvoorbeeld aan video’s en interactieve beelden.

Natuurlijk zijn er ook nadelen aan het gebruik van Google Display:

  • Tegenwoordig maken veel mensen gebruik van een Adblocker. Deze zorgt ervoor dat jouw advertentie in het GDN niet meer zichtbaar is.
  • Het conversiepercentage ligt vaak lager bij advertenties in Google Display dan bij advertenties in Google Search. Daarom is het belangrijk om na te denken over wat jouw doel is, zodat je daarop je advertentie strategie kan baseren.

 

Wil je meer weten over of Google Display een goede zet is voor jouw bedrijf, of ben je er al uit en wil je hulp bij het opzetten van jouw advertentie? Wij helpen je graag!

Elin

de Jonge

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉