Skip to content

5 Redenen om social media te gebruiken voor branding

5 Redenen om social media te gebruiken voor branding

Waarom moet je social media gebruiken voor branding? Wij delen 5 tips

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit elke marketingstrategie. Het wordt veel gebruikt om producten en diensten uit te lichten, maar is ook een ideale manier om te werken aan je merkimago. Benieuwd waarom? Lees hier 5 redenen waarom je social media moet gebruiken voor het onderhouden van je merkimago.

1. Directe interactie

Een groot voordeel van social media is het korte lijntje met de gebruikers van het platform. Je kan gemakkelijk in contact komen en blijven met je volgers. Zo kun je reageren op vragen, recensies of vragen stellen aan je publiek. Hierdoor ben je bereikbaarder als bedrijf, wat invloed heeft op je merkidentiteit.

2. Grote bereikbaarheid

Social media beperkt zich niet tot een specifieke leeftijdsgroep; het wordt omarmd door mensen van alle leeftijden. Bovendien kun je op deze platforms diverse doelgroepen bereiken. Door je merkidentiteit goed te positioneren, kun je de juiste doelgroep aanspreken en nieuwe volgers en klanten aantrekken.

3. Versterking van brand loyalty

Door jezelf te branden op social media gaat de loyaliteit vanuit klanten omhoog. Diverse onderzoeken wijzen uit dat (juiste) aanwezigheid van je merk op social media de merkloyaliteit van gebruikers verhoogt. Dus door je op een positieve en herkenbare manier te positioneren op social media, vergroot je de loyaliteit van de klanten die je al hebt.

4. Verbeterde vindbaarheid

Onderzoek op het gebied van branding wijst uit dat veel gebruikers nieuwe merken ontdekken via social media, met name Instagram is hier het uitgeleden platform voor. Door jezelf op een positieve en authentieke wijze te presenteren, vergroot je de kans om nieuwe volgers aan te trekken.

5. Lage gebruikerskosten

Een van de belangrijkste voordelen van social media zijn de lage gebruikerskosten. Het gebruik van social platforms brengt doorgaans minimale kosten met zich mee, waardoor het voor bedrijven van alle groottes toegankelijk is. Hierdoor is het een ideaal kanaal om je als merk te positioneren op de markt.

Conclusie

Het is overduidelijk dat social media een cruciale rol speelt bij het beheren en versterken van je merkidentiteit. Wil je dieper ingaan op de impact van social media op je branding strategie? Neem contact met ons op!

Onze tip: Facebook is een goed platform voor het onderhouden van merkidentiteit, waar LinkedIn het ideale platform is voor het maken van nieuwe connecties, en dus ook voor het vinden van nieuwe klanten die bij jou merk passen. Een combinatie van beide kanalen zorgt voor een optimaal bereik van jouw merk!

Onderzoek: Almohaimmeed, 2019

Elin

de Jonge

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉