Data & Analytics
Jouw bedrijf data driven sturen? In een tijdperk van digitale transformatie en voortdurende technologische vooruitgang, is het verzamelen en begrijpen van gegevens meer dan alleen een trend. Data insights richten zich op het inzichtelijk maken van data. Dat gaat verder dan het verzamelen van data. Met data insights krijg je inzichten in verborgen patronen in voorraadbeheer, aankoopgedrag en nog meer. Door deze inzichten kan jouw marketingstrategie aangescherpt worden op basis van feitelijke gegevens.
Na de lancering van een nieuwe website of een campagne is het werk niet afgelopen. Het analyseren en onderzoeken van data is waardevol, omdat het de knelpunten van een website aan het licht brengt. Data insights zorgen ervoor dat deze informatie duidelijk wordt. Een website vergaart bijvoorbeeld veel gegevens over bezoekers en hun interacties. Helaas biedt dit geen inzicht in waarom en hoe bezoekers zich gedragen. Hier komt data insights om de hoek kijken. Met data-analyse kun je ontdekken waarom bezoekers handelen zoals ze doen. Tools als Google Analytics, Google Data Studio en dashboards maken het analyseren van data gemakkelijker.Â
Wil je ook waardevolle data inzichten krijgen? Neem dan contact met ons op! Onze online marketing specialisten helpen je graag!
Waarom zijn data insights belangrijk?
Het begrijpen van data helpt om te achterhalen of alle functionaliteiten van een website goed functioneren. Het laat zien hoe bezoekers zich bewegen op de website en welke conversies daaruit voortkomen. Als deze conversies niet de gewenste resultaten opleveren of als de resultaten tegenvallen, is er werk aan de winkel. Je wilt namelijk geen waardevolle leads mislopen. In plaats daarvan wil je direct aan de slag om verbeteringen door te voeren.
Weloverwogen beslissingen op basis van feiten en inzichten zijn belangrijk, zodat je het kan onderbouwen en aanscherpen. Maar hoe zorg je ervoor dat de beschikbare gegevens optimaal worden benut om je doelen te behalen? Dit is lastig, maar de kunst is om uit de enorme hoeveelheid verzamelde data relevante informatie te filteren tot belangrijke inzichten. Het gaat niet alleen om het begrijpen van de cijfers, maar ook om het transformeren van die cijfers in actiegerichte strategieën.Â
Neem datagedreven beslissingen om jouw bedrijf te laten groeien
Verkrijg waardevolle inzichten met
Data & Analytics tools
Web analytics begint met gegevensverzameling, waarbij informatie wordt vastgelegd met betrekking tot het gedrag van gebruikers op een website. Deze gegevens omvatten het aantal bezoekers, de bronnen van het verkeer, de specifieke pagina’s die zij bezoeken, de tijdsduur van hun verblijf op de website, en meer. Â
Meer weten? Lees hier verder
Hoe kun je data analyseren zo makkelijk mogelijk maken? Dan zijn dashboards heel belangrijk! Dashboards geven een duidelijk overzicht met alle belangrijke informatie en statistieken. Heel handig om te gebruiken in verschillende sectoren en branches. Ze stellen je in staat om snel trends, patronen en belangrijke inzichten te identificeren, wat resulteert in weloverwogen beslissingen en effectieve strategieën.Â
Meer weten? Lees hier verder
Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste bron voor online aanwezigheid. Het gebruik van Google Analytics laat zien hoe effectief je website is als marketingtool. Met het gebruik van Google Analytics krijg je waardevolle inzichten, zoals informatie over gebruikersgedrag, paginaweergaven, gemiddelde sessieduur, bouncepercentage en conversies. Door deze belangrijke informatie te analyseren, kan je de effectiviteit van je website meten en daar op inspelen.
Meer weten? Lees hier verder
Google Data Studio is een gratis data tool die je helpt om data in meer dan alleen cijfers weer te geven. Deze handige tool van Google brengt gegevens samen en geeft deze weer in overzichtelijke en visueel aantrekkelijke rapportages en dashboards. Een onmisbare tool waarmee je jouw online marketingactiviteiten duidelijk in kaart kan brengen!Â
Meer weten? Lees hier verder
Google Tag Manager: een tool die jouw marketing makkelijker maakt. Het is een tool waarmee je verschillende soorten trackingcodes, ook wel tags genoemd, op je website kunt beheren en implementeren zonder wijzigingen aan de websitecode aan te brengen. Het maakt het proces van toevoegen en bijwerken van tags makkelijker. Met Google Tag Manager kan je tags beheren zonder diep in codes te duiken.Â
Meer weten? Lees hier verder
Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie.Â
Meer weten? Lees hier verder
Calltracking kan het daadwerkelijke aantal telefonische conversies bijhouden die worden gegenereerd via verschillende online en offline bronnen. Het geeft inzicht in welke marketingkanalen, advertenties of zoekwoorden tot telefoontjes van klanten leiden, waardoor je beter kan begrijpen welke marketinginspanningen succesvol zijn en welke niet. Door enkel een stukje code in te voeren is call tracking snel te realiseren.Â
Meer weten? Lees hier verder
- Persoonlijk data advies
- Waardevolle inzichten
- Meetbare resultaten
- Henok
- Jouw data specialist
- 033 258 50 29
- [email protected]
- Stuur een bericht via WhatsApp