Skip to content

Data & Analytics

Calltracking

Wat is calltracking?

Call tracking is een manier van data verzamelen en is waardevol voor bedrijven die klanten werven via telefoongesprekken naar het bedrijf. Het algemene idee dat consumenten tegenwoordig vooral communiceren via e-mail of chat, is namelijk niet altijd juist. Het is daarom verstandig om te overwegen of je bedrijf profijt kan halen uit telefonisch contact.

Met behulp van call tracking kunnen bedrijven niet alleen conversies meten, maar ook andere waardevolle gegevens vastleggen. Een call tracking tool kan bijvoorbeeld gemiste oproepen registreren, waardoor bedrijven de kans krijgen om potentiële klanten die de telefoon niet beantwoord hebben, op te volgen en hun klantervaring te verbeteren. Daarnaast biedt call tracking de mogelijkheid om telefonische drukte te meten, zowel op basis van het tijdstip van de dag als de dag van de week. Deze inzichten kunnen bedrijven helpen bij het optimaliseren van hun personeelsbezetting en het verbeteren van de beschikbaarheid voor klanten tijdens drukke periodes.

Neem datagedreven beslissingen om jouw bedrijf te laten groeien

Verkrijg waardevolle inzichten met
data & analytics tools

Data insights

In een tijdperk van digitale transformatie en voortdurende technologische vooruitgang, is het verzamelen en begrijpen van gegevens meer dan alleen een trend. Data insights richt zich op het inzichtelijk maken van data. Dat gaat verder dan het verzamelen van data. Met data insights krijg je inzichten in verborgen patronen in voorraadbeheer, aankoopgedrag en nog meer. 

Meer weten? Lees hier verder

Web analytics begint met gegevensverzameling, waarbij informatie wordt vastgelegd met betrekking tot het gedrag van gebruikers op een website. Deze gegevens omvatten het aantal bezoekers, de bronnen van het verkeer, de specifieke pagina’s die zij bezoeken, de tijdsduur van hun verblijf op de website, en meer.  

Meer weten? Lees hier verder

Hoe kun je data analyseren zo makkelijk mogelijk maken? Dan zijn dashboards heel belangrijk! Dashboards geven een duidelijk overzicht met alle belangrijke informatie en statistieken. Heel handig om te gebruiken in verschillende sectoren en branches. Ze stellen je in staat om snel trends, patronen en belangrijke inzichten te identificeren, wat resulteert in weloverwogen beslissingen en effectieve strategieën. 

Meer weten? Lees hier verder

Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste bron voor online aanwezigheid. Het gebruik van Google Analytics laat zien hoe effectief je website is als marketingtool. Met het gebruik van Google Analytics krijg je waardevolle inzichten, zoals informatie over gebruikersgedrag, paginaweergaven, gemiddelde sessieduur, bouncepercentage en conversies. Door deze belangrijke informatie te analyseren, kan je de effectiviteit van je website meten en daar op inspelen.

Meer weten? Lees hier verder

Google Data Studio is een gratis data tool die je helpt om data in meer dan alleen cijfers weer te geven. Deze handige tool van Google brengt gegevens samen en geeft deze weer in overzichtelijke en visueel aantrekkelijke rapportages en dashboards. Een onmisbare tool waarmee je jouw online marketingactiviteiten duidelijk in kaart kan brengen! 

Meer weten? Lees hier verder

Google Tag Manager: een tool die jouw marketing makkelijker maakt. Het is een tool waarmee je verschillende soorten trackingcodes, ook wel tags genoemd, op je website kunt beheren en implementeren zonder wijzigingen aan de websitecode aan te brengen. Het maakt het proces van toevoegen en bijwerken van tags makkelijker. Met Google Tag Manager kan je tags beheren zonder diep in codes te duiken. 

Meer weten? Lees hier verder

Conversieoptimalisatie is een strategische benadering om het aantal bezoekers van een website, app of ander online platform te veranderen in waardevolle leads, zoals aankopen, aanmeldingen, nieuwsbriefinschrijvingen of andere gewenste resultaten. Het doel is om de conversieratio te verhogen, hoe hoog het percentage bezoekers is dat daadwerkelijk overgaat tot de gewenste actie. 

Meer weten? Lees hier verder

Meer informatie over
calltracking?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Waardevolle inzichten krijgen

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉