Skip to content

De β€˜Over Ons’ pagina: het geheime wapen van jouw website!

De β€˜Over Ons’ pagina: het geheime wapen van jouw website!

Waarom de β€˜Over Ons’ pagina zo belangrijk is en hoe je deze het beste kunt maken!

De pagina waar mensen over jouw bedrijf kunnen lezen: de β€˜Over Ons’ pagina. Gewoon op één pagina uitleggen wie je bent en wat je doet, simpel toch? Dat kan nog aardig tegenvallen! De β€˜Over Ons’ pagina is een van de lastigste pagina’s om te maken op een website. In dit blog nemen we je mee in het belang van een goede β€˜Over Ons’ pagina en vertellen we je hoe je deze pagina kunt schrijven.

 

Waarom een goede β€˜Over Ons’ pagina?

Op de β€˜Over Ons’ pagina vertel je jouw verhaal kort en helder. Je zou het misschien niet verwachten, maar het is vaak de meest bezochte pagina van een website! Mensen willen weten wie je bent, wat je doet en waarom je dit doet. Er zijn een aantal punten waarom een goede β€˜Over Ons’ pagina zo belangrijk is.

 

Allereerst wek je vertrouwen. Stel je bent een nieuw bedrijf voor de bezoeker van je website, dan wil diegene natuurlijk weten of het goed zit. Als jij op de β€˜Over Ons’ pagina vertrouwen kunt creΓ«ren met jouw verhaal, dan zal dat helpend zijn. Daarnaast laat je op de β€˜Over Ons’ pagina zien dat je weet waar je mee bezig bent. De kennis en ervaring die jouw bedrijf in de loop der jaren heeft opgedaan kan je op deze pagina onder de aandacht brengen, waardoor je blijk van expertise in jouw vakgebied geeft.

 

Je maakt duidelijk dat je je doelgroep kent en dat je levert wat je belooft. Dit maakt het voor de bezoeker makkelijker om contact op te nemen. Bezoekers zullen niet zomaar gaan bellen, maar wanneer ze weten wie er aan de andere kant van de lijn is, zullen zij sneller en makkelijker de telefoon pakken. Als laatste verbeter je ook de vindbaarheid van jouw bedrijf in Google. De pagina “Over Ons” helpt Google bij het categoriseren van jouw website, waardoor deze gericht wordt getoond aan de relevante doelgroepen. Dit kan resulteren in een groter bereik en meer potentiΓ«le klanten via zoekmachines.

 

Een goed verhaal

Kort gezegd moet je gewoon een goed verhaal hebben op je β€˜Over Ons’ pagina. En hoe ziet een goed verhaal eruit? Een goed verhaal bestaat uit twee delen: expertise en geloofwaardigheid. Deze twee aspecten zijn dan ook erg belangrijk op de β€˜Over Ons’ pagina. Zo zijn klantverhalen een must om te vermelden. Belangrijk is dat je dit wel op een geloofwaardige manier overbrengt!

 

Vertel de feiten

Laat zien wie je bent, wat je doet en waarvoor je staat. Op de β€˜Over Ons’ pagina zou dit in één oogopslag duidelijk moeten zijn. Vertel dan ook het achterliggende verhaal: hoe is het allemaal begonnen? Vertel hoe het bedrijf is ontstaan, wie is de eigenaar, wat is de missie van het bedrijf en wat vinden jullie echt belangrijk? De kracht zit hem in het vertellen van de feiten op een persoonlijke manier.

Β 

Maak het persoonlijk

Hoe geloofwaardig jij als bedrijf overkomt zit hem in de emotionele frequentie. Breng je verhaal persoonlijk: durf echt te laten zien wie je bent, dit voelt voor bezoekers gelijk vertrouwd! Een verhaal is pas echt een goed verhaal wanneer het persoonlijk en oprecht is.

Β 

Kort maar krachtig

Een feitelijk en persoonlijk verhaal is leuk, zolang het geen boek is wat de bezoeker hoeft te lezen. Het is een uitdaging, maar wel erg belangrijk om je verhaal kort en krachtig over te brengen. Je doel is om de bezoeker te stimuleren tot persoonlijk contact en niet om diegene alleen maar te informeren. Wanneer je wel je hele verhaal kwijt wil op jouw website en als dit wat aan de lange kant is, kun je denken aan achterliggende pagina’s. Hier is meer ruimte om het hele verhaal te vertellen.

Β 

Houd de pagina up-to-date

Niets is storender dan een pagina lezen, waarbij je merkt dat hij al heel lang niet is geΓΌpdatet. Om bezoekers aan te spreken is het van belang dat je je β€˜Over Ons’ pagina regelmatig update. Je bedrijf verandert door de jaren, houd dit dan ook bij op de website!

 

Dus de essentie van een β€˜Over Ons’ pagina gaat om het vertellen van een goed verhaal. Het is ook de plek waar je vertrouwen wekt, expertise toont en contact opnemen makkelijker wordt gemaakt. Een verhaal dat op feiten gebaseerd is, wat op een persoonlijke, korte en krachtige manier wordt gebracht, vormt de kern van jouw bedrijf! Met deze inzichten over een sterke β€˜Over Ons’ pagina ben je klaar om jouw bedrijf op een overtuigende manier over te brengen aan de bezoekers van je website. Bij Purple Media hebben we veel ervaring met websites en helpen we jou graag bij het schrijven van webpagina’s, dus neem gerust contant met ons op!

Isabella

Terlouw

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! πŸ˜‰

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! πŸ˜‰

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! πŸ˜‰