Mars Cookies
Dat proef je...
Samen
Slim
Online

introductie
Innoverend vanuit traditionele bakkersgedachte
De Graaf Bakeries heeft zich sinds de oprichting in 1990 ontwikkeld tot een begrip in de bakkerswereld. Nu, bijna 30 jaar later, mag het bedrijf worden gezien als dé specialist in het lekkerste zoet en hartig banket. De Graaf Bakeries is namelijk een moderne ‘instore bakery specialist’ die continu innoveert vanuit de traditionele bakkersgedachte.
uitdaging
Promoten van nieuwe cookies
Eerste versie cookies in Europa van de bekendste chocolademerken
Ben jij fan van de lekkerste chocolade als Mars, M&M’s, Snickers en Twix? Wij ook! Daarom werden wij hartstikke blij toen De Graaf Bakeries de eerste verse cookies in Europa ontwikkelde van deze populaire chocolade merken.
Het is natuurlijk van belang om de nieuwe cookies onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Daarom heeft De Graaf Bakeries ons gevraagd bij te dragen aan het promoten en kenbaar maken van de productlancering van de cookies.
inzicht
Focus lancering
Gericht op Out-Of-Home in Nederland
De Graaf Bakeries richt zich met deze productlancering op de B2B doelgroep Out-of-Home in Nederland.
idee
Awareness creëren
Doelgroep triggeren over de nieuwe cookies
Verschillende middelen inzetten om awareness onder de doelgroep te creëren over de productlancering van de cookies van De Graaf Bakeries. Hierbij is het van belang dat de doelgroep getriggerd wordt en na het zien van de uitingen meer informatie wilt over de nieuwe cookies.








uitwerking
Online strategie
Verschillende middelen inzetten om de cookies onder de aandacht te brengen
Aan de hand van een doordachte online strategie zijn er verschillende middelen gecreëerd om de cookies van De Graaf Bakeries onder de aandacht te brengen. Zo is er beeldmateriaal gemaakt en content gecreëerd om te delen op social media en narrowcasting. Ook is er een persbericht geschreven die gebruikt kan worden voor het communiceren van de lancering en worden (remarketing en push) campagnes ingezet om de doelgroep te bereiken.
Al deze middelen wijzen de doelgroep door naar een landingspagina die geheel in het teken staat van de productlancering. Het is dé plek waar de doelgroep geïnspireerd en geboeid wordt met de cookies van De Graaf Bakeries.
resultaat
Het resultaat van onze aanpak is een succesvolle productlancering, waarin de doelgroep op een aantrekkelijke en inspirerende wijze kennis maakt met de nieuwe cookies van De Graaf Bakeries. Alle ingezette communicatie-uitingen staat geheel in lijn met elkaar en volledig in de huisstijl van het bedrijf. De doelgroep herkent vanaf nu de cookies direct.
Maar het resultaat waar wij het meest blij van worden? De grote tevredenheid van de klant!
