SoLow
Werken bij Campagnes
Samen
Slim
Online
introductie
SoLow heeft een duidelijke groeiambitie, binnen 5 jaar 100 winkels in Nederland en de beste winkelketen van Nederland te zijn. Om deze groei te realiseren is het van belang dat SoLow voldoende personeel aantrekt die meegaan in deze ambities.
uitdaging
Personeel werven
Openen van nieuwe winkels in een krappe arbeidsmarkt
Op de huidige krappe arbeidsmarkt is het een uitdaging om goed winkel personeel te vinden, de concurrentie tussen bedrijven om potentiële kandidaten aan trekken is namelijk groot. Daarbij wil SoLow in de komende jaar verder groeien en een flink aantal nieuwe winkels openen. Maar met de juiste wervingsstrategieen is het zeker mogelijk om kandidaten te enthausiast te maken over SoLow.
inzicht
Zichtbaarheid
Na verschillende sessies met ons online marketingteam en in-house content creator hebben wij helder gekregen waar we ons op gaan richten. Een duidelijke doelgroep omschrijving, het vinden van de ideale onlinekanalen en het creëren van aantrekkelijke advertenties.
idee
Werken-bij campagne
Winkelen leuk maken
Bij Solow maken ze winkelen leuk en vinden ze dat dit een beleving moet zijn, gezellig en bovenal verassend. De winkels van Solow zijn echt anders te noemen met unieke gebruikersartikelen en leuke hebbedingetjes. Dit is exact het gevoel dat we willen overbrengen op de potentiële kandidaten








uitwerking
employer brand
Advertenties die echt opvallen
Om goed op te vallen met de vacatures op diverse social media kanalen hebben we gekozen voor het creëren van afbeelding- en videoads die ware ‘eye-catchers’ zijn. De advertenties laten in één oogopslag zien om welke functie het gaat, geven een duidelijke call-to-action en brengen echt het gevoel van SoLow over. Daarbij gebruiken wij de begeleidende teksten om de voordelen van het werken bij een winkel van SoLow te benadrukken.
resultaat
Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met SoLow. Wij hebben het bedrijf echt kunnen helpen om de vacatures zichtbaar te maken bij potentiële kandidaten. Met succesvolle online werken-bij campagne via Facebook en Instagram, waarin de doelgroep kennis maakt met de winkelketen SoLow én de werkmogelijkheden in zijn of haar stad. Daarnaast is de campagne volledig gemaakt in de bekende stijl die past bij SoLow.