Met een indrukwekkend aantal van bijna 1 miljard wereldwijde gebruikers is LinkedIn gevestigd als het grootste zakelijke kanaal in de online wereld. Het wordt gezien als dé plek voor de B2B-markt, waar professionals samenkomen om te netwerken, kennis te delen en zakelijke relaties op te bouwen. Wat LinkedIn onderscheidt, is de specifieke focus op zakelijke interactie en professionele groei. Of je nu streeft naar het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf of meer nadruk wilt leggen op het genereren van website verkeer of conversies, binnen LinkedIn zijn er verschillende soorten campagnes mogelijk om aan jouw specifieke doelen te voldoen. Dit platform biedt een uitgelezen kans om jouw bedrijf te positioneren en te verbinden met de juiste B2B doelgroep.
De voordelen van LinkedIn adverteren
LinkedIn stelt je in staat om rechtstreeks en op een persoonlijke manier individuele professionals te bereiken. Dit leidt tot meer relevante interacties en waardevolle connecties.
Â
Ook wordt 80% van de B2B-leads gegenereerd via LinkedIn. Dit benadrukt de potentiële impact van het platform als het gaat om zakelijke kansen en leadgeneratie. LinkedIn is dus het meest effectieve platform als je de B2B markt wil bereiken.
Â
LinkedIn biedt gedetailleerde analyses van jouw campagneprestaties. Hierdoor kun je bijvoorbeeld nauwlettend volgen hoeveel kliks en weergaven je advertenties genereren, of zien hoeveel mensen je doorstuurt naar je website. Handig voor het meten van het succes.
Â
Tenslotte kun je een zeer gerichte doelgroep definiëren en targeten op basis van specifieke kenmerken zoals functietitels, bedrijfsgrootte en -branche, maar ook op basis van opleidingsniveau, vaardigheden en meer. Hierdoor kun je jouw boodschap precies bij de juiste mensen bezorgen.Â
Benut je zakelijke kansen maximaal met LinkedIn advertenties
Met LinkedIn kun je op een eenvoudige manier jouw naamsbekendheid vergroten, op een schaal die jouw voorkeur heeft. Van een simpele, losse post tot een volledig ingerichte campagne – bereik je doelgroep en zorg dat ze je niet meer vergeten!
Wil jij je website, of een specifieke landingspagina, onder de ogen van je doelgroep krijgen? Ook daar kun je LinkedIn voor inzetten. Met pakkende content overtuig je hen, dat jij biedt wat zij zoeken.
Wil je meer aandacht wil voor een bedrijfspagina en wil je de doelgroep aansporen deze pagina te volgen? Vergroot de aanwezigheid van het bedrijf in het hart van je doelgroep door hier gericht op te adverteren.
Net zoals je specifieke bedrijfspagina’s kunt promoten, kun je hetzelfde doen voor je vacatures. Daarnaast kun je de doelgroep laten zien wat je als bedrijf te bieden hebt en je employer branding versterken door je naamsbekendheid te vergroten en je websiteverkeer te verhogen.
LinkedIn biedt verschillende mogelijkheden voor leadgeneratie. Bekende strategieën hiervoor zijn het bieden van whitepapers of diensten in ruil voor contactgegevens.Â
Op zoek naar een directere en/of persoonlijkere manier van contact leggen? Benader je doelgroep direct door ze een bericht te sturen in hun inbox.
- Persoonlijk advies
- Genereer meer leads
- Bereik professionals
- Gijsbert
- Jouw social media specialist
- 033 258 50 29
- [email protected]
- Stuur een bericht via WhatsApp