Skip to content

Infographic: Effectieve ads met Google’s ABCD

Infographic - Effectieve advertenties met Google's ABCD

Infographic: Effectieve ads met Google’s ABCD

Effectieve (video)advertenties is iets wat elke marketeer wil bereiken, maar dit kan lastiger zijn dan het lijkt. Je moet namelijk rekening houden met veel verschillende invloeden; van de doelgroep tot de lengte van de advertentie en de cruciale vraag of je daadwerkelijk de aandacht van je publiek vastgrijpt. Dat zijn nog maar een paar van de vele factoren. Om ons een stukje op weg te helpen heeft Google een ABCD framework opgezet. Door dit framework toe te passen kun je je videoadvertenties effectiever maken. Wij leggen je graag uit waar deze letters voor staan zodat jij ze toe kan passen op je eigen advertentiestrategie!

Effectieve ads met Google's ABCD. Wat is het ABCD? Het Google ABCD is een framework waarmee jij je advertentie effectiever kan maken. Dit framework biedt inzicht in de basis van goede YouTubeadvertenties, en het kan worden toegepast op verschillende campagnes en doelen. A staat voor Attention (aandacht): Het trekken van aandacht belangrijk, maar het behouden is wellicht nog belangrijker! Een effectieve advertentie moet kijkers boeien en ervoor zorgen dat ze blijven kijken. B staat voor Branding (merk): Je eigen merk in integreren in je marketingcampagne is cruciaal. Dit omvat niet alleen je huisstijl, maar ook de inhoud en de toon van je communicatie. C staat voor Connection (beïnvloeding): Het is van belang dat je campagne een emotionele reactie bij mensen opwekt of hen aan het denken zet. Storytelling is een krachtige manier om dit te bereiken. D staat voor Direction (sturing): Om uiteindelijk leads of conversies te genereren, is het van belang dat je gebruikers naar een specifieke actie leidt, bijvoorbeeld door hen aan te moedigen om zich ergens voor aan te melden.

Mocht je behoefte hebben aan begeleiding of meer inzicht in het toepassen van het ABCD-framework in je advertentiestrategie, dan staan wij voor je klaar. Bij Purple Media hebben we ervaring met (video)advertenties Wij helpen je graag je doelen te bereiken!

Elin

de Jonge

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉