Skip to content

Dé 8 belangrijkste Google Ads advertentie extensies

Dé 8 belangrijkste Google Ads advertentie extensies

Nu dat online het nieuwe normaal is, zijn advertenties bijna onmisbaar geworden. Met behulp van tekst, foto of video vertelt een bedrijf haar verhaal met één doel: de persoon die de advertentie bekijkt overtuigen tot handelen. Een mogelijk hulpmiddel hierbij, zijn de advertentie extensies van Google Ads. Maar wat zijn deze advertentie extensies precies, en hoe kun je deze toepassen?

Wat zijn advertentie extensies?

Als je kijkt naar tekstadvertenties, zie je in sommige gevallen onderaan een toevoeging staan. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een adres, telefoonnummer, of slagzin. Dit zijn advertentie extensies: een toevoeging onderaan je bestaande tekstadvertentie. Ze geven extra informatie over je bedrijf die relevant is voor de gebruiker, en laten de advertentie daardoor meer opvallen. Ze trekken dus de aandacht, wat de kans op websiteverkeer en conversies vergroot.

Welke Google Ads advertentie extensies zijn er?

Er zijn veel verschillende soorten advertentie extensies. Afhankelijk van het doel dat je wil bereiken, kun je voor verschillende extensies kiezen. Hieronder worden de extensies opgesplitst in twee types: extensies die bij elk marketingdoel passen, en extensies die aan specifieke doelen gebonden zijn.

Universele extensies

De advertentie extensies die bij elk marketingdoel passen, noemen we universele extensies. Hierin kunnen we onderscheid maken in drie verschillende extensies:

Sitelinks

Als je gebruikers meer naar specifieke pagina’s van je website wil leiden, zijn sitelinks de perfecte oplossing. Dit zijn extra links die onder de tekst van je zoekadvertentie te zien zijn. Ze helpen gebruikers direct op deze pagina’s terecht te komen, zonder dat ze daarvoor eerst via je landingspagina hoeven. Gebruikers vinden zo meteen waar ze voor komen. Dit biedt de mogelijkheid zowel de klikfrequentie als conversies te verhogen.

Highlights

Als je een klein stukje tekst toe wil voegen, is een highlight-extensie het meest geschikt. Hierin kun je nog één keer de nadruk leggen op bedrijfsaspecten die jij belangrijk vindt. Ook deze extensie biedt de mogelijkheid de klikfrequentie te verhogen.

Website-informatie

Met behulp van website-informatie vertel je een gebruiker over de diensten/producten die je als bedrijf levert nog zonder dat ze op de advertentie geklikt hebben. Net als sitelinks, biedt dit de mogelijkheid tot een hogere klikfrequentie en meer conversies.

Voor de universele extensies geldt dat ze allemaal ook een dynamische variant bezitten. Dit betekent dat de extensie automatisch gegenereerd wordt op basis van de content op je website.

Advertentie extensies voor specifieke strategieën

Als je op zoek bent naar een advertentie extensie die iets meer gericht is op het doel van je bedrijf, heb je een aantal verschillende extensies om uit te kiezen.

Oproepextensies

Wil je gebruikers de mogelijkheid geven makkelijk telefonisch contact op te nemen met je bedrijf? Dan kun je het beste voor een oproepextensie kiezen. Als ze op de extensie klikken, wordt automatisch jouw bedrijf gebeld zonder dat de gebruiker dit zelf in hoeft te typen.

Locatie-extensies

Als je het gebruikers makkelijker wil maken je bedrijf te bereiken, is de locatie-extensie ideaal. Onderaan de tekstadvertentie vinden gebruikers nu het adres en telefoonnummer van je bedrijf. Hierop klikken geeft ze automatisch een routebeschrijving naar je bedrijf toe.

App-extensies

Heeft je bedrijf een app? Door gebruik te maken van een app-extensie kun je ervoor zorgen dat meer gebruikers de app downloaden. Zodra zij op de extensie klikken, zullen ze doorverwezen worden naar de appstore en direct de mogelijkheid krijgen de app te downloaden.

Prijs-extensie

Verkoopt je bedrijf producten? Dan kon een prijs-extensie nog weleens van pas komen. Onderaan je tekstadvertentie worden enkele producten uitgelicht. Zodra ze op een product klikken, worden ze direct naar de website van het product doorverwezen.

Verkopersbeoordelingextensie

Als je een bedrijf hebt dat diensten levert, is dit de extensie die gebruikers laat zien hoe anderen jouw service hebben ervaren. Op basis van verschillende reviewservices en enquêtes/onderzoeken krijgt je bedrijf een aantal sterren (tussen 1 en 5) die de kwaliteit van je diensten weergeeft.

 

In het kort:

De advertentie extensies van Google Ads kun je zien als een extra toevoeging aan je al bestaande tekstadvertenties. Ze helpen de gebruiker sneller de juiste informatie te vinden of contact met je op te nemen, en hebben daarbij een kans op het verhogen van je klikfrequentie. Je kunt je extensies kiezen op basis van het marketingdoel van je bedrijf.

Hulp nodig? Purple Media bezit veel kennis over het gebruiken van advertentie extensies en staat klaar om je te helpen. Neem gerust contact met ons op!

Zoé

Holman

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉