Skip to content

Infographic: Jouw Google Ads kwaliteitsscore

Gijsbert die de 3 onderdelen van de Google Ads kwaliteitsscore vasthoudt.

Infographic: Jouw Google Ads kwaliteitsscore

Hoe goed presteert jouw advertentie op Google? Dat is een vraag die elk bedrijf en elke marketeer lang bezig kan houden. Om een inschatting hiervan te maken kun je kijken naar de kwaliteitsscore van jouw advertentie. Hoe hoger de score, hoe beter Google jouw advertentie vindt! Maar waar wordt dit op gebaseerd? We leggen het aan je uit in een infographic.
Jouw Google Ads kwaliteitsscore. Wat is de Google Ads kwaliteitsscore? De kwaliteitscore van een advertentie via Google laat zien hoe Google de advertentie kwalitatief verhoudt tot andere advertenties. Deze score wordt gemeten op een schaal van 1-10 en wordt berekend per zoekwoord. De kwaliteitsscore wordt gebaseerd op: 1. Verwachte klikfrequentie: De verwachte klikfrequentie, ofwel CTR, is de verwachte kans van Google dat een gebruiker op de advertentie klikt als zij deze te zien krijgen.Hoe hoger de klikkans is, hoe hoger de score. 2. De advertentierelevantie: De advertentierelevantie is hoe relevant de advertentie is voor de zoekopdracht en de intentie achter de zoekopracht die de gebruiker heeft opgegeven. Hoe hoger de relevantie, hoe hoger de score op dit onderdeel. 3. Ervaring op landingspagina: De kwaliteitsscore is ook gebaseerd op de ervaring die gebruikers krijgen als zij via de advertentie op de landingspagina komen. Hierbij wordt er gekeken hoe nuttig en relevant de landingspagina is aan de zoekterm, met de hoogste score voor nuttige en relevantie landingspagina’s.
Wil jij hulp bij jouw Google Ads? Bij Purple Media weten we er alles van! We helpen je graag bij het creëren van een advertentie van kwaliteit! Neem vrijblijvend contact met ons op.

Elin

de Jonge

online marketing talent

vacature

Online Marketeer

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

vacature

Marketing & Communicatie (stage)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Voor recruiters

Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

Contact

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    vacature

    Junior Developer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉