Skip to content

Merkpositionering

voor jouw bedrijf

In een erg concurrerende markt is het een uitdaging om jouw merk of bedrijf op te laten vallen. Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf zich in deze markt onderscheidt? Met een doordachte merkpositionering! We analyseren de doelgroep, concurrentie en markttrends om een uniek en relevant merkverhaal te creëren. Door een duidelijke positionering vergroten we jouw merkbekendheid en trekken we de juiste klanten aan.

Henok Jouw branding specialist

"Merkpositionering is niet alleen waar je staat, maar ook hoe je wordt herinnerd."

Opvallen in een concurrerende markt ​

Hoe wij jouw merk positioneren

content
monitoren
1. Doelgroeponderzoek

Het proces van het formuleren van een sterke merkpositionering begint bij het begrijpen van jouw doelgroep. Wie zijn ze, wat zijn hun behoeften en verlangens, en hoe kunnen we hen aanspreken? 

Daarna kijken we naar de concurrentie. Door middel van een analyse ontdekken we wat zij goed doen en waar de kansen liggen om jouw bedrijf te onderscheiden. 

Tot slot analyseren we de markttrends. Door de huidige ontwikkelingen en behoeften van de markt te begrijpen, kunnen we jouw merk positioneren als een innovatieve en relevante speler.

Met al deze inzichten in de hand creëren we een merkverhaal dat jouw unieke identiteit en waarden belicht. Dit verhaal dient als de basis voor jouw merkpositionering. Het is niet alleen wat je doet, maar waarom je het doet en hoe je het anders doet dan anderen. 

Aan de hand van jouw merkverhaal kunnen we jouw merk positioneren. Mensen die zich kunnen identificeren met jouw waarden en visie zullen zich aangetrokken voelen tot je merk.

Waarom investeren in merkpositionering

In een wereld waarin de concurrentie hevig is, is een sterke merkpositionering de sleutel tot succes.

  • Een sterke merkpositionering gaat verder dan marketing; het creëert een band tussen jou en je klanten die gebaseerd is op gedeelde overtuigingen en vertrouwen.
  • Mensen die zich kunnen identificeren met jouw waarden en visie zullen zich aangetrokken voelen tot je merk.
  • Een sterke merkpositionering onderscheidt je van concurrenten. Het benadrukken van unieke eigenschappen en voordelen maakt je merk aantrekkelijker.

Onze partners

Veelgestelde vragen over merkpositionering

Merkpositionering verwijst naar de bewuste inspanning om een merk op een specifieke manier in de gedachten van de consument te plaatsen. Het gaat om het bepalen van de unieke waardepropositie van een merk en hoe het zich onderscheidt van concurrenten in de perceptie van de doelgroep.

Merkpositionering versterkt je marketingstrategie door een duidelijk beeld te scheppen van hoe je merk zich onderscheidt en waarde biedt. Daardoor krijgen consumenten een beter beeld van wie jij bent als bedrijf en kunnen ze zich met jou identificeren. 

Merkpositionering verwijst naar de plaats die een merk inneemt in de perceptie van de consument ten opzichte van concurrenten. Aan de andere kant omvat merkidentiteit de interne elementen die het merk definiëren, zoals missie, visie, waarden en persoonlijkheid.

Het is op elk moment belangrijk voor een bedrijf om zich bewust te zijn van hun merkpositionering en hier actief aan bij te dragen. Bij een verandering in jouw merk is het extra belangrijk om aan je merkpositionering te werken; wellicht werkt je oude strategie niet meer. Zo zorg je dat consumenten jouw bedrijf altijd op de juiste manier zien.

Meer informatie over je
merkpositionering?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Een sterker merk

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten over merkpositionering?

    Lees onze blogs

    6 tips voor bouwen aan je merkidentiteit

    Infographic: Bouw aan je merk op social media – 6 tips

    Jij hebt een beeld van jouw merk, maar krijgen je social media volgers dit ook? Wij geven 6 tips hoe je bouwt aan een merkidentiteit op social media.
    Verder lezen

    Maak jouw merkidentiteit sterker met storytelling

    Storytelling tilt je merkidentiteit naar een hoger niveau - maar waarom is dit zo belangrijk, wat kan je eruit halen en hoe pak je het aan?
    Verder lezen

    5 Redenen om social media te gebruiken voor branding

    Haal inspiratie uit deze 5 social media redenen, om je op weg te helpen jouw branding te verbeteren via de socials zoals LinkedIn en Instagram.
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉