Skip to content

Visual identity

Een krachtige huisstijlgids

Hoe zorg je ervoor dat je merk op alle kanalen consistent en professioneel overkomt? Het antwoord ligt in een doordachte visual identity, oftewel huisstijl. Dit is de kern van je merkherkenning. Ga verder dan een logo en kies voor huisstijlkleuren, typografie en beeld die je merk definiëren. Onze ontwerpers helpen je graag bij het ontwikkelen en implementeren van een krachtige huisstijl en een onderscheidend merkdesign.

Robert Jouw visual identity specialist

"Een goed ontworpen visuele identiteit is als een stille verteller; het communiceert de essentie van een merk zonder een enkel woord."

Maak je bedrijf uniek met een krachtige en onderscheidende huisstijl

Hoe wij jouw visual identity tot leven roepen

1. Workshop

Aan de hand van een workshop bepalen we samen welke richting jij op wil met je merkstijl door in te zoomen op je merkidentiteit. We horen hier graag alles: van wat je graag zou willen zien, tot wat absoluut niet voor je werkt.

Onze designers maken verschillende stijlen, afgestemd op jouw wensen, om tot de huisstijl te komen die het beste past bij jouw merkidentiteit. Mocht je nog steeds niet tevreden zijn, horen we graag waar we aanpassingen kunnen maken zodat je een merkidentiteit krijgt waar jij achter staat.

Vanuit de gepresenteerde concept heb jij de regie over welke stijl het gaat worden. De gekozen stijl wordt uitgewerkt tot een geheel huisstijlconcept voor jouw merk.

Aan de hand van de gekozen stijl maken wij een weergave van de visuele identiteit van je merk in een brandbook voor alle medewerkers en externen: van de merkidentiteit tot welke kleuren, stijl, elementen en typografie je merk hanteert.

Waarom investeren in visual identity

Binnen elke branche zijn er talloze bedrijven die de diensten leveren die jij ook levert. Als je jezelf van hen wil onderscheiden, kun je investeren in je visual identity.

  • Je huisstijl is de eerste indruk die mensen van jouw bedrijf krijgen. In een oogopslag vormen zij een mening, dus  je uitstraling is erg belangrijk.
  • Een goede visual identity zorgt ervoor dat je als bedrijf makkelijk te herkennen bent. Zo hoef je je verhaal maar één keer te vertellen – een blik op je logo, en je klanten weten precies wat zij weten moeten.
  • Het hebben van een huisstijl verhoogt de efficiëntie, omdat je voor elk soort document al een template hebt liggen.

Onze partners

Veelgestelde vragen over visual identity

Een brandbook is een document waarin je gehele visual identity is uitgewerkt. Dit gaat inhoudelijk over onder andere je logo, je kleuren, je lettertypes, je beeldmateriaal, je social media uitwerkingen, en hoe je deze allemaal wel en niet mag gebruiken. Je kunt het zien als de spelregels van je identiteit.

Als je herkenning op wil bouwen, is het belangrijk dat je je zo lang mogelijk aan je visual identity houdt. Het is niet iets wat je met de trends aanpast. Mocht je op enig moment toe zijn aan een nieuwe visual identity, dan is het altijd mogelijk om deze te rebranden.

Je visual identity is vergelijkbaar met (en niet gelimiteerd tot) een visitekaartje. Het is de eerste indruk die mensen van je bedrijf krijgen, en in eerste instantie het enige dat ze zullen onthouden. Als je een goede indruk achter wil laten, is een visual identity dus erg belangrijk.

De mogelijkheden om je huisstijl toe te passen zijn eindeloos! Denk bijvoorbeeld aan de kleuren van je website, de toon die je in de tekstuele uitingen gebruikt, de soort foto’s die je op social media post en nog veel meer. Een huisstijl gaat verder dan alleen een mooi plaatje; het vertelt op een diepe manier het verhaal van jouw bedrijf. Dat kun je overal in terug laten komen!

Meer informatie over je
visual identity?

Vrijblijvend kennismaken

Neem gerust even contact met ons op voor meer informatie.

    Een sterker merk

    Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag gratis advies aan!


    Meer weten over visual identity?

    Lees onze blogs

    Het werkgeversmerk: hét startpunt voor meer sollicitanten

    Op zoek naar meer sollicitanten? Het begint allemaal met een sterk werkgeversmerk. Leer in onze blog waar je op moet letten.
    Verder lezen

    Infographic: Wat is de Golden Circle en waarom heb je hem nodig?

    Wat is de Golden Circle precies, en hoe kun je hem het beste toepassen? In onze infographic leren we je graag meer.
    Verder lezen

    Maak jouw merkidentiteit sterker met storytelling

    Storytelling tilt je merkidentiteit naar een hoger niveau - maar waarom is dit zo belangrijk, wat kan je eruit halen en hoe pak je het aan?
    Verder lezen

    vacature

    Online Marketeer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    vacature

    Marketing & Communicatie (stage)

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

    Voor recruiters

    Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉

    Contact

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      vacature

      Junior Developer

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

      Voor recruiters

      Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Neem geen contact op om te acquireren, dat scheelt ons beiden tijd & ergernis, thanks! 😉